مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یزد از کاهش هزینه ‌های سفر به این استان از نیمه خرداد تا نیمه شهریور ۹۸ خبر داد و گفت: جشنواره تابستانه با عنوان شهر فیروزه ای به منظور توزیع زمانی سفر، برنامه های شاد و متنوع گردشگری با رویکرد فرهنگی، بومی در تابستان امسال برگزار می شود.
کد خبر: ۷۴۸۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲ 26 May 2019

سیدمصطفی فاطمی افزود: برای تابستان امسال بیش از ۲۰ جشنواره فرهنگی، گردشگری و هنری در سراسر استان برنامه ریزی شده که هر هفته شاهد برگزاری آنها خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این بازه زمانی به منظور کاهش هزینه سفر به یزد، مراکز اقامتی و گردشگری، کمپ های کویرنوردی و مراکز خرید در قالب این جشنواره با تخفیف‌ به گردشگران تابستانی یزد خدمات خود را ارائه می نمایند.

این مسئول درباره جشنواره‌ های تابستانه امسال یزد که به همت شهرداری‌ها، اتاق بازرگانی، اصناف و جامعه هتلداران برگزار می شود گفت: خرداد ماه امسال جشنواره‌های گل انار در تفت، محصولات لبنی در ندوشن، زردآلو فراغه در ابرکوه، رویدادهای فرهنگی بم و یزد و ایران و مجارستان و جشنواره پارچه و دست ‌بافت ‌های سنتی فجر در مرکز استان برگزار می‌ شود.

مدیرکل میراث فرهنگی یزد از برنامه ریزی برای برگزاری پنج جشنواره دیگر در تیرماه خبر داد و گفت: این جشنواره‌ها شامل جشنواره گونه‌ های نادر جانوری، جشن ثبت جهانی، موسیقی کویرنشینان، پایتخت کتاب و نصرآباد بهشت میوه ‌ها است که در شهرستان‌ های مهریز، تفت و یزد برگزار می‌ شود.

مدیر کل میراث فرهنگی یزد در مورد جشنواره‌های مردادماه نیز اظهار داشت: جشنواره شب‌های مهریز، کبوتر و پرندگان زینتی اردکان، آلبالو طزرجان، باز بافت و هفته گردشگری میبد به ترتیب در شهرستان‌های مهریز، اردکان، تفت، یزد و میبد برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه جشنواره ‌های بین‌المللی آئینی تئاتر ایران، صنعت چاپ و رالی کویر در شهرستان یزد، و سه جشنواره مسابقات موتور کراس، مجسمه ‌های شنی، لوک برتر و خرما به میزبانی شهرستان بافق در شهریور ماه برگزار می شود، خاطر نشان کرد: برگزاری جشنواره ها در رشد گردشگری داخلی تاثیر زیادی دارد.

فاطمی با بیان اینکه عوامل متعددی در استقبال چشمگیر گردشگران از یک شهر تاریخی مانند یزد موثر است، گفت: عمده این عوامل شامل تبلیغات و جریان سازی‌ های بعد از جهانی شدن یزد و البته وضعیت آب و هوایی کشور، کاهش سفرهای خارجی و تغییر سلیقه مسافرت در ایران از شهرهای شمالی و ییلاقی به سمت شهرهایی با تاریخ و تمدن غنی است.

وی ادامه داد: با این وجود نمی‌توان نقش پررنگ تبلیغات و فعالیت‌های صورت گرفته در این رابطه را نیز نادیده گرفت، چرا که بیشترین تبلیغات داخلی و خارجی شامل تبلیغات فضای مجازی، شبکه ‌های مجازی و استفاده از ظرفیت خبرنگاران داخلی و خارجی در استان یزد انجام شده بود.

مدیر کل میراث فرهنگی یزد یاد آور شد: این استان سال گذشته با توجه به برگزاری جشنواره ‌های متعدد در شهرستانهای مختلف، در برگزاری رویدادهای گردشگری براساس تقویم رویدادهای سال ۹۷ رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

استان یزد با یک میلیون و 138 هزار نفر جمعیت همه ساله میزبان برگزاری جشنواره و کارگاه های مختلف فرهنگی و هنری استانی، ملی و بین المللی است.

یزد در مرکز جغرافیایی ایران قرار دارد و دارای 2 هزار و 270 هکتار بافت تاریخی و 6 هزار و 500 اثر تاریخی و فرهنگی است که از این تعداد تاکنون، یک هزار و 850 اثر به ثبت ملی رسیده است.

با توجه به غنای یزد از لحاظ بناهای تاریخی، فرهنگی تاکنون پنج اثر استان شامل 200 هکتار بافت تاریخی شهر یزد، باغ های دولت آباد یزد و پهلوان پور مهریز و قنات های زارچ و حسن آباد در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار