شهریار بهنیا در گفتگو با تابناک:
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با حضور در دفتر خبرگزاری تابناک، ضمن گفتگو با خبرنگاران این مجموعه خبری، از رشد یازده پله ای استان در حوزه ارتباطات خبر داد.
کد خبر: ۷۴۸۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 26 May 2019

شهريار بهنیا گفت : وزارت ارتباطات وزارتی است کاملا گسترده که بیش از ۱۳۰ سال پیش از تأسیس آن می‌گذرد و هدف ما در سال 98 این است که باید روبه پیشرف باشیم و نیاز های مردم را در بخش ارتباطات فناوری اطلاعات برآورد کنیم.

 وی افزود : در بحث ارتباطات ما یک ارتباط فیزیکی داریم که وظیفه آنان مرسولات پستی است که تحولاتی در این بخش داشته ایم و بزودی شاهد حضور اپراتور در بخش خصوصی صنعت پست خواهیم بود، بخش دیگر ارتباطات تلفنی ثابت و سیار است، اکنون ۶۵۰ هزار ظرفیت در تلفن ثابت داریم که بیش از ۱۲۰ هزار از آن خالی است و در بحث تلفن سیار اپراتور های متعددی در سطح استان وجود دارد همچون ایرانسل، همراه اول و رایتل که در بیشتر نقاط آنتن دهی خوبی دارند و در بحث اینترنت نیز از اینترنت های ثابت فیبر نوری و adsl  گرفته تا اینترنت های پرتابل 3Gو4G فعال است و تمام ۳۲ شهرستان ما دارای  3G و 4G  و فیبر نوری نیز هستند.

 ایشان در ادامه خاطر نشان کرد : بزرگترین هدف بحث بهینه سازی افزایش کیفیت در بخش روستایی در دستور کار است که در حال حاضر ۲۵۰۰ روستای دارای تلفن در استان داریم،  ۱۱۰۰ روستا به اینترنت وصل هستند و امیدواریم امسال بیش از ۹۰۰ روستای دیگر ما به اینترنت پر سرعت متصل شوند و بالغ بر ۱۷۰۰ روستا دارای پوشش موبایل در استان داریم و در بحث حجم اینترنت کل استان ، قبلا ۱۰ گیگ بوده اما اکنون به ۷۰۰ گیگ ارتقاء یافته است.

 بهنیا گفت : شماره تلفن ۱۹۵ برای انتقاد به پست ، پست بانک ، موبایل و اینترنت است که مردم میتوانند شکایات خود را طی تماس با این سامانه مطرح کنند که البته در دو بخش فناوری اطلاعات و ist مردم را از رفت و آمد های غیر ضروری معذور کردیم.

 مدیرکل فناوری اطلاعات در پایان گفت  : بحران های زیادی را در سال اخیر همچون سیل و زلزله پشت سر گذاشته ایم، این اتفاقات در کل جهان اتفاق افتاده است و خیلی از جاها تا مدتها وسیله ارتباطی نداشتند اما ما مشکل حادی نداشتیم و با وجود این مشکلات توانستیم یازده پله ارتقاء پیدا کنیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار