نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید یادآور شد تروریست ها با حمایت آمریکایی ها کارخانه تولید سلاح های شیمیایی راه اندازی کردند و از سلاح های تولید شده نیز علیه مردم و ارتش این کشور بهره بردند.
کد خبر: ۷۴۸۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 26 May 2019

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد جمالی‌نوبندگانی در رابطه با مباحث مطرح شده نسبت به استفاده از سلاح شیمیایی در حومه لاذقیه، گفت: تروریست ها و حامیان آنها در گذشته چندین مرتبه اعلام کردند سوری ها از سلاح های شیمیایی علیه آنها و مردم استفاده می کنند که هدف از طرح این موضوع هم مشهود است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید یادآور شد تروریست ها با حمایت آمریکایی ها کارخانه تولید سلاح های شیمیایی راه اندازی کردند و از سلاح های تولید شده نیز علیه مردم و ارتش این کشور بهره بردند.

وی با اشاره به اینکه ارتش سوریه سالها پیش مواد شیمیایی خودش را به صورت داوطلبانه و در حضور ناظران سازمان ملل از بین برده است، ادامه داد: در این بین باید اذعان کرد اکنون که دولت سوریه دست برتر را در عرصه میدانی دارد نیازی به استفاده از سلاح های ممنوعه ندارد بلکه باقی مانده تروریست ها هستند که برای تقویت روحیه افرادشان نیاز به تبلیغات و جنگ روانی دارند.


این نماینده مردم در مجلس دهم اظهار کرد: در واقع این حربه تروریست ها نخ‌نما شده و مشخص نیست که چرا آمریکایی ها و صهیونیست ها اصرار بر طرح چنین موضوع دارند.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به نظر می رسد آمریکایی ها بجای حمایت های غیرمنطقی از تررویست ها باید دست از پشتیبانی هایشان بردارند تا مردم سوریه به ثبات بازگردند.

 ایالات متحده تاکید کرد، گزارش‌های متنوعی به دست آورده که نشان می‌دهند حملات شیمیایی در سوریه رخ داده است اما هنوز به نتایج نهایی در این خصوص دست نیافته است.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به ادعای واشنگتن پیرامون احتمال استفاده ارتش سوریه از تسلیحات شیمیایی گفت: اظهارات احتمالاً به نمایشی برمی‌گردد که اپوزیسیون سوریه در استفاده ارتش از تسلیحات شیمیایی در کبانی آن را تهیه کرده‌اند.

همچنین در این راستا، وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که ادعاها و اخبار نادرست درباره استفاده ارتش این کشور از سلاح شیمیایی در حومه لاذقیه هرگز موجب متوقف شدن عملیات علیه تروریسم نمی‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار