مدیرکل انتقال خون فارس با بیان اینکه ذخائر همه گروه‌ های خونی در استان کاهش یافته از مردم درخواست کرد برای کمک به بیماران نیازمند در پایگاه‌ های انتقال خون حضور یابند.
کد خبر: ۷۴۸۹۷۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰ 27 May 2019

مسعود ترابی با اشاره به نیاز مستمر بیماران به خون و فرآورده‌های خونی، اظهار داشت: تمامی ذخایر خونی در استان فارس کاهش یافته و به مرز بحران و هشدار رسیده است لذا از تمامی مردم درخواست می‌شود با حضور در پایگاه‌ها و اهدای خون به یاری بیماران نیازمند بشتابند.

وی افزود: با توجه به کمبود خون در سطح استان در روز‌های اخیر از استان‌ های همجوار خون را دریافت کردیم.

ترابی از نیاز به خون و پلاکت برای کمک به بیماران و مصدومان حوادث در نقاط مختلف فارس خصوصا شیراز خبر داد و گفت: اکنون نیاز مبرمی به تمام گروه‌های خونی وجود دارد.

مدیرکل انتقال خون فارس تصریح کرد: افراد 18 تا 60 سال با سلامت کامل جسمی و روحی و در دست داشتن کارت ملی می‌توانند به مراکز انتقال خون در سطح استان مراجعه و بعد از انجام مشاوره و تائید شرایط خون اهدا کنند.

ترابی با اشاره به اهدای خود توسط مردم فارس در نخستین شب قدر، اظهار کرد: مردم نوع‌ دوست استان، در شب نوزدهم ماه مبارک رمضان و نخستین شب قدر 431 واحد خون اهدا کردند.

وی با بیان اینکه تیم‌ های سیار شب قدر مستقر در حرم مطهر آستانه سید علاء الدین حسین (ع) و حرم مطهر شاهچراغ (ع) برای خونگیری از ساعت 20 تا 1 و 30 بامداد فعالیت می‌کنند، افزود: این تیم یک شنبه شب‌ها از ساعت 20 تا 24 آماده خونگیری از اهدا کنندگان خون است.

ترابی ادامه داد: پایگاه‌ های انتقال خون در شیراز، مرکز اهدای خون نمازی واقع در میدان نمازی و قوامی واقع در خیابان قصرالدشت، آسیاب قوامی، همه روزه از ساعت هفت و 30 دقیقه صبح تا ساعت 23 آماده خونگیری از اهداکنندگان است.

ترابی عنوان کرد: پایگاه خون گیری میدان ولیعصر واقع در بوستان ولیعصر در شرق شیراز نیز صبح‌ ها از ساعت 8 و نیم تا 12 و نیم نیز آماده خون گیری از همشهریان است.

وی تصریح کرد: جمعه‌ها این مراکز صبح از ساعت 8 تا 13 و عصر‌ها از ساعت 14 تا 19 آماده خونگیری از اهداکنندگان روزهدار هستند.

تابناک فارس 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
نمی فرستادید به کشورهای عربی .........................حالا مردم ایران در تنگا قرادادی خوب شد ............بارک الله به شما
امیر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۳/۰۸
یکی از بزرگترین معضلات خون دادن صف طولانی اون هستش
من بارها خون دادم و هر بار حداقل 2 ساعت معطل شدم تا بتونم خون بدم
به نظر من باید تدابیری اتخاذ بشه تا این کار با سهولت بیشتر و بهتری صورت بگیره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار