خطیب جمعه مرودشت در ادامه به حذف طرح صلح خاورمیانه با روی کار آمدن ترامپ وتلاش وی برای جایگزین نمودن طرح معامله بزرگ قرن اشاره نمود وبیان کرد:تکلیف امت اسلام با سران مرتجع عرب روشن می باشد وترامپ تلاش خود را برای به اثبات رساندن بزرگترین معامله قرن شروع نموده که هنوز مفاد آن کاملا مشخص نشده ولی صهیونیست ها برخی از موارد این معامله را علنی کرده اند تا حساسیت سنجی نمایند.
کد خبر: ۷۵۰۲۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 01 June 2019

تابناک فارس به نقل از مرودشت نا: حجت الاسلام والمسلمین مهدی آقائی امام جمعه مرودشت در خطبه های این هفته خود فرا رسیدن ایام ارتحال ملکوتی بنیانگذارجمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) وسالروز قیام خونین ۱۵خرداد ماه را تسلیت گفت .
آقائی در ادامه ضمن تشکر از حضور همه جانبه مردم شهید پرورشهرستان مرودشت در راهپیمائی روز قدس ،بیان داشت:
در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و روز جهانی قدس، این یادگار پر ارج امام راحل، امت اسلامی، با قلوبی سرشار از عطر روح بخش بهار قرآنی و مالامال از فیوضات ضیافت حق با حضور پرشور خویش اقتدار و عظمت مسلمانان را به همه جهانیان نمایش دادند و در این روز ابراز انزجار و تنفر از توطئه های استکباری و تجلی همبستگی و همدلی همه مسلمانان جهان را به رخ تمام دنیا کشاندند.
وی با بیان اینکه روز قدس نماد بیداری و آگاهی مردم می باشد،بیان داشت : روز قدس، جلوه حرکت و رزمندگی و نماد بیداری و آگاهی جهان اسلام و ملت های مسلمان است. حضور یکپارچه مردم روزه دار، به استکبار جهانی و خائنان به آرمان های فلسطین خواهد فهماند که مسلمانان جهان، هرگز از اصول و آرمان های خود ـ که آزادی قدس شریف یکی از آنهاست ـ دست نخواهند کشید و هم چنین به مبارزان فلسطینی، این امید را می دهد که در مبارزه خود علیه اشغال گران صهیونیست، تنها نیستند و تمامی مسلمانان جهان همواره یار و یاور آن ها خواهند بود.
آقائی در ادامه افزود:با روی کار آمدن رئیس جمهور فعلی آمریکا که به ظاهر خودش را به عنوان فردی احمق قلمداد می کند، متولی اجرای خطرناک ترین اقدام برای به رسمیت شناختن رژیم جعلی انجام میدهدو رژیم های وابسته عربی منطقه را وادارمی کندتا با قباحت کامل دوستی خود را با اسرائیل وسرسپردگی خود را به آنان ابراز نمایند.
خطیب جمعه مرودشت در ادامه به حذف طرح صلح خاورمیانه با روی کار آمدن ترامپ وتلاش وی برای جایگزین نمودن طرح معامله بزرگ قرن اشاره نمود وبیان کرد:تکلیف امت اسلام با سران مرتجع عرب روشن می باشد وترامپ تلاش خود را برای به اثبات رساندن بزرگترین معامله قرن شروع نموده که هنوز مفاد آن کاملا مشخص نشده ولی صهیونیست ها برخی از موارد این معامله را علنی کرده اند تا حساسیت سنجی نمایند.
آقائی در ادامه نفی حق بازگشت فلسطینیان وبه رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل وانتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را در کنار به رسمیت شناختن جولان اشغالی سوریه ،تحت حاکمیت رژیم صهیونیستی وقطع کمک های مالی ومحدود سازی آژانس امداد رسانان ونداشتن حق سلاح حماس را برخی از موارد معامله قرن عنوان نمود.
آقائی در ادامه به حادثه تاسف بار شهادت امام جمعه فقید کازرون حضرت حجت الاسلام والمسلمین محمد خرسند که در سحرگاه ۲۳ ام ماه مبارک رمضان به دست فردی خبیث به شهادت رسید،اشاره نمود وشهادت این عالم ربانی را به پیشگاه منجی عالم بشریت امام زمان (عج)و نائب برحقش مقام معظم رهبری وبیت مکرم ایشان ومردم شهید پرور کازرون تسلیت گفت.
وی ضمن اشاره به خصوصیات اخلاقی ورفتاری شهید خرسند،بیان داشت :حجت الاسلام خرسند از محدود امام جمعه های بود که در دوران قبل از انقلاب نیز با حضور در مبارزات علیه رژیم ستمگر پهلوی ،در رکاب امام راحل بوده ودر ضل سایه مقام معظم رهبری سال های زیادی به عنوان سنگربان امام جمعه کازرون بود.
آقائی با بیان اینکه نه روحانیت ونه بسیج هرگز از این گونه شهادت ها ترسی نخواهند داشت واز آن استقبال می کنند،بیان کرد:این اقدام دشمن در جهت ترور شهید خرسند بصورت برنامه ریزی شده توسط گروه های فرقه ضالین ومنافقان کوردل می باشد و ودشمنان نظام بدانند که این گونه اقدامات آنان چیزی جز رویش های جدید برای انقلاب به دنبال نخواهد داشت.
آقائی ازمسئولان ومردم تقاضا داشت که نسبت به پیام های ارسالی در فضای مجازی در خصوص ترور شهید خرسند که قصد تخریب روحانیت وایجاد اختلاف انداختن بین آنان با مردم را دارند، هوشیار باشند.
وی در ادامه به ۱۴ خرداد ماه سالروز بزرگداشت ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ،حضرت امام خمینی (ره) وقیام خونین مردم قم در۱۵خرداد ۱۳۴۲اشاره نمود وافزود:پس از ارتحال امام راحل عظیم الشان انقلاب ،آغاز ولایت مقام معظم رهبری شروع شد که امروزسی سال از رهبری حکیمانه ومدبرانه ،سکان دار این نظام الهی ،مقام معظم رهبری می گذرد وهسته اولیه انقلاب بدون شک در ۱۵خرداد ۴۲ رقم خورد.
آقائی در ادامه ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن عید سعید فطر که روز اتحاد امت اسلامی نیز به شمار می رود ،افزود:روز عید فطر بزرگترین فرصت برای بی نیاز کردن فقراء ونیازمندان جامعه می باشد که مردم ما بعد از یک ماه روزه داری در غالب پرداخت فطریه های خود وکمک به مستمندان ، می توانند گام بزرگی در مسیربی نیاز نمودن فقراء داشته باشند.
وی در ادامه از مردم شهید پرور مرودشت در مراسم یادبود ارتحال حضرت امام خمینی (ره) وبزرگداشت قیام ۱۵خرداد از آنان تقاضا داشت که در مراسمی که روز دوشنبه ۱۳خرداد ماه ساعت ۱۰ صبح در محل مسجد الرسول(ص)،برگزار می شود حضور پررنگی داشته باشند .
آقائی در پایان ضمن تشکر از زحمات رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی مرودشت ودبیرسابق ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان ،به موضوع ساخت صحن مطهر حضرت زینب کبری (س)در کربلا (ما بین تل زینبیه وخیمه گاه )که در حال انجام هست اشاره نمودوافزود:از ۱۶۰۰متر صحن فوق ۲۵متر آن نصیب مردم شهرستان مرودشت شده است تا با مشارکت های خود وکمک به ساخت این صحن مطهر ضمن ثبت یک سرمایه اخروی برای خود،زمینه باقیات وصالحات آن نیز رقم خورد.
شایان ذکر است که در بین الصلاتین نماز جمعه از زحمات مسلم دمیری رئیس سابق کمیته امداد امام خمینی (ره)، و واحد عرب پور دبیر سابق ستاد باسازی عتبات عالیات مرودشت وتعدادی از روابط عمومی های فعال شهرستان با اهدای لوح تقدیر،تجلیل صورت گرفت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار