عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: رئیس جمهور باید از اختیارت خود درست استفاده کند و اختیارات روحانی از زمان شورای پشتیبانی جنگ بیشتر است، زیرا شورای هماهنگی سران قوا که مقام معظم رهبری اجازه تشکیل آن را صادر کرده‌اند و رئیس جمهور نیز ریاست آن را برعهده دارد، دارای اختیارات فراوانی است و حتی می‌تواند خلاف قانون نیز قانونگذاری کند.
کد خبر: ۷۵۰۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۷ 03 June 2019
عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس گفت: رئیس جمهور باید از اختیارت خود درست استفاده کند.

به گزارش تابناک همدان از خانه ملت، محمدعلی پورمختار با اشاره به تمایل رئیس جمهور برای افزایش اختیارات خود، اظهار داشت: اختیارات روحانی از زمان شورای پشتیبانی جنگ بیشتر است، زیرا شورای هماهنگی سران قوا که مقام معظم رهبری اجازه تشکیل آن را صادر کرده‌اند و رئیس جمهور نیز ریاست آن را برعهده دارد، دارای اختیارات فراوانی است و حتی می‌تواند خلاف قانون نیز قانونگذاری کند.

رئیس جمهور باید از اختیارت خود درست استفاده کند

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حوزه مسائل دو قوه دیگر نیز این شورا دخالت می‌کند که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران چنین سابقه‌ای را سراغ نداریم و اینکه رئیس جمهور از کم اختیاری خود بگوید، پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور باید از اختیارت خود درست استفاده کند، افزود: در حوزه مسائل اقتصادی این اختیارات به رئیس جمهور داده شده است، زیرا اولویت کنونی کشور مقابله با جنگ اقتصادی دشمن است و این شبیه همان شورای پشتیبانی جنگ است.

رئیس جمهور منتظر افزایش اختیارات غیراقتصادی‌اش نباشد

پورمختار با بیان اینکه ممکن است رئیس جمهور انتظار افزایش اختیارات در مسائلی غیر از اقتصاد را باشد، اما سایر موضوعات جز اولویت مردم به حساب نمی‌آید، ادامه داد: دغدغه اصلی مردم حل مسائل اقتصادی است، زیرا در شرایط فعلی دشمن نیز به دنبال نابود کردن اقتصاد کشور است.

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: دوستان رئیس جمهور در مجلس نیز به تصمیمات شورای هماهنگی سران قوا اعتراض می‌کنند و معتقدند مجلس را از تصمیم گیری حذف کرده‌اند. هیچ رئیس جمهوری تا این حد اختیار نداشته است.

رئیس جمهور بگوید برای چه موضوعی می‌خواهد رفراندوم برگزار کند؟

وی در خصوص تاکید رئیس جمهور بر برگزاری رفراندوم در برخی موضوعات، افزود: اگر برای مسائلی مانند مذاکره با آمریکا درخواست رفراندوم می‌کند، مردم در روز قدس نشان دادند که از مذاکره با آمریکا متنفر هستند و اگر کسی تمایل به مذاکره با آمریکا دارد اعتقاد شخصی او است و بدون نظر مردم نمی‌توان برای آن‌‎ها تصمیم گیری کرد.

پورمختار اظهار داشت: اکنون جایگاهی برای مذاکره باقی نمی‌ماند و رئیس جمهور نیز باید اعلام کند که برگزاری رفراندوم را برای چه موضوعی مطلوب می‌داند؟
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار