امام جمعه موقت تهران خاتمی گفت: دستگاه قضا باید حکمی بدهد تا چشم فتنه را در بیاورد و نظام این اقتدار را دارد.
کد خبر: ۷۵۱۲۲۷
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۴ 03 June 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام احمد خاتمی با حضور در منزل شهید حجت‌الاسلام محمد خرسند با خانواده وی دیدار کرد.

امام جمعه موقت تهران با برشمردن ویژگی‌های این شهید اظهار داشت: شهید خرسند فقط امام جمعه نبود بلکه فردی ارزشی در استان و کشور به شمار می‌آمد که عالم به زمان بود و خط را گم نمی‌کرد.

وی با اشاره به اینکه امام جمعه فقید کازرون هم در عرصه جهاد نظامی هم در عرصه فرهنگی مجاهد بود، عنوان کرد: علم‌داران سه ویژگی صبوربودن، مواضع حق و بصیر بودن را دارند که این عالم این‌چنین بود.

امام جمعه موقت تهران خواستار جمع‌آوری مواضع انقلابی امام جمعه شهید کازرون شد و گفت: مجموع مواضع ایشان در طول یک دهه جمع آوری و به صورت کتاب منتشر شود.

وی با بیان اینکه شهید خرسند بیش از 10 سال خطبه‌های جمعه روشنگرانه بیان کرد، افزود: خستگی‌ناپذیر بودن ویژگی مهم این شهید بزرگوار بود.

خاتمی ادامه داد: امام جمعه شهید کازرون خیلی آرام و خردورزانه، نگاه مصلحتانه به قضایا داشت و صبوری نکته بسیار مثبت وی بود.

امام جمعه موقت تهران گفت: شهید خرسند با وجود اینکه می‌توانست در جایگاه‌های کلیدی کشور باشد اما تصمیم گرفت در شهرش باشد و با صلابت و تا آخر در کازورن ماند.

وی اضافه کرد: امام جمعه شهید کازرون ولایت مدار بود و در طول مدت ۱۰ سال رفاقت با وی سخن از امام و رهبری از زبانش نمی‌افتاد.

خاتمی به پیام رهبری در پی شهادت امام جمعه کازرون اشاره کرد و افزود: این پیام برای کسی بود که بیش از 10 سال با رهبری رفاقت داشت و تعابیر به کار رفته این رابطه نزدیک را نشان می‌دهد.

امام جمعه موقت تهران به مردم‌داری شهید خرسند اشاره کرد و گفت: مردم کازرون او را دوست داشتند و او بزرگ‌ترها را پدر، هم سن‌ها را برادر و کوچک‌ترها را فرزند می‌پنداشت.

وی با بیان اینکه در استان فارس این تشییع جنازه بی‌نظیر بود اظهار داشت: این یک مانور و بیعت با نظام بود و وفاداری مردم را نشان داد.

خاتمی با تاکید بر اینکه دستگاه قضا حادثه شهادت امام جمعه کازرون را جزئی تلقی نکند، گفت: این حادثه یک تشکیلاتی دارد که این مسئله را دنبال کردند.

امام جمعه موقت تهران خواستار اشد مجازات برای قاتل شهید خرسند شد و گفت: مجموعه نظام در این قضیه مصمم است و نگذارند این خون هدر رود.

خاتمی اضافه کرد: دستگاه‌های امنیتی باید توجه کنند نسبت به کسانی که با لباس قاتل در شهر مانور می‌دهند پیگیر باشند چراکه امنیت زیرساختی‌ترین مسئله یک جامعه نمونه است.

وی گفت: دستگاه قضا باید حکمی بدهد تا چشم فتنه را در بیاورد و نظام این اقتدار را دارد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۳/۱۹
متاسفانه عملکرد ضعیف دولتمردان و نمایندگان مجلس و قضات دادگاه ها سبب افزایش بی عدالتی در جامعه شده است اما قربانی این بی عدالتی متاسفانه روحانیت هستند. آن از شهادت روحانی همدانی و این هم از شهادت آقای خرسند. متاسفانه کسی زورش به نمایندگان مجلس و قضات نمی رسد و فقط روحانیون در دسترس چنین افرادی هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار