یک خانه تاریخی دیگر در حالی تخریب شد که میراث فرهنگی می گوید از این ماجرا خبردار بوده است و قرار است به جای این خانه اقامتگاه بومگردی ساخته شود.!!!
کد خبر: ۷۵۱۷۸۵
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۸ 06 June 2019

پیشنهاد میکنیم میراث فرهنگی برای ساخت اقامتگاه بومگردی مجوز تخریب تخت جمشید و حافظیه را هم صادر کند! 

در سال 96 هم 2 خانه تاریخی ثبت ملی شده شیراز تخریب شد و میراث فرهنگی میگوید تخریب ها کار شرکت توسعه حرم شاهچراغ بوده است. 

این در حالیست که شهردار شیراز چند روز پیش از ظرفیت فرهنگی-اقتصادی بافت تاریخی شیراز و توسعه گردشگری در این بافت گفته بود!! 

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس اعلام کرد: عصر سه شنبه خانه تاریخی دیگری در بافت قدیمی شیراز تخریب شد.

مسعود منیعاتی افزود: این خانه تاریخی بود اما هنوز ثبت فهرست میراث ملی ایران نشده بود. 

وی ادامه داد: ظاهراً کانال آب تاریخی و منحصر به فردی نیز داخل این خانه تاریخی کشف شده که گویا هنوز این کانال تخریب نشده و باید از خراب کردن این کانال جلوگیری شود.

منیعاتی با بیان اینکه به نظر می‌رسد این کانال آب متعلق به دوران زندیه است، اظهار داشت: نیاز است که کارشناسان میراث فرهنگی برای مشخص کردن قدمت این کانال آب وارد عمل شوند.

رئیس انجمن دوستداران میراث فرهنگی و گردشگری استان فارس گفت: این خانه که در کنار خیابان شهید آیت الله دستغیب واقع شده در سال‌های گذشته دیواری بلند جلو آن کشیده شده بود که به همین دلیل پشت آن مشخص نبود.

وی اضافه کرد: با پرس و جویی که از اهالی محلی این منطقه انجام شده گویا این خانه تاریخی متعلق به دوران قاجاریه بوده است.

براساس گفته‌های چندین نفر از اهالی محل، در این خانه تاریخی زیبایی‌های نظیر کاشیکاری، نقوش برجسته و گچبری های تاریخی وجود داشته است.

اهالی این محل و ساکنین مجاور این خانه تاریخی از چند شب گذشته شاهد کندوکاو و تخریب در این خانه بوده‌اند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار