مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس زمان ثبت‌نام دانش آموزان دوره‌های مختلف تحصیلی در مدارس استان را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۵۲۱۳۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ 08 June 2019

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس، دکتر علی عسکر نجفی در جلسه ستاد ثبت نام پروژه مهر 98 استان، با اشاره به برنامه‌ریزی لازم برای ثبت‌نام دانش آموزان در دوره‌ها و پایه‌های مختلف تحصیلی برای سال تحصیلی جدید در اداره کل آموزش‌وپرورش فارس، گفت: به‌منظور ثبت‌نام نوآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی ، این دانش آموزان لازم است قبل از ثبت‌نام قطعی در طرح سنجش سلامت شرکت کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود: به همین منظور 70 پایگاه سنجش سلامت در سطح استان راه‌اندازی شده است که از این تعداد 13 پایگاه در شهر شیراز مستقر هست و از اول تیرماه نیز آماده پذیرش و سنجش نوآموزان بدو ورود در سراسر استان می‌باشند.

وی از انجام پیش ثبت‌نام الکترونیکی برای دانش آموزان پایه اول ابتدایی در شیراز خبر داد و گفت: از 20 لغایت 26 خردادماه پیش ثبت‌نام دانش آموزان پایه اول ابتدایی در سامانه الکترونیکی ثبت‌نام مدارس فارس به آدرس http://saman.farsedu.ir/ انجام می‌شود و ثبت نام قطعی آنها نیز از اول لغایت 15 تیر ماه در مدارس ابتدایی استان انجام می شود.

نجفی گفت: پیش ثبت‌نام دانش آموزان در پایه هفتم دوره متوسطه اول مدارس شیراز نیز از طریق سامانه ثبت‌نام مدارس فارس از 10 تیرماه آغاز می‌شود و تا 16 تیرماه ادامه خواهد داشت و ثبت‌نام قطعی در این دوره تحصیلی نیز از 22 تیرماه تا 6 مردادماه با حضور در مدارس موردنظر انجام می‌شود.

وی در خصوص ثبت نام دانش آموزان استان در پایه هفتم مدارس نمونه دولتی استان نیز گفت: با تبدیل مدارس نمونه دولتی به مدارس هیئت‌امنایی از سال گذشته ، دانش آموزان متقاضی این مدارس نیز می‌توانند از 9 لغایت 16 تیرماه به مدارس موردنظر مراجعه و نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام در این مدارس اقدام نمایند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود : نتیجه قطعی پذیرش دانش آموزان در این مدارس نیز ،بر اساس شرایط و ضوابط خاص این مدارس 20 تیرماه اعلام می‌شود.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه نتایج آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعداد های درخشان در نیمه دوم مرداد ماه اعلام خواهد شد، لازم است اولیای عزیز حتما نسبت به ثبت نام دانش آموز خود در یکی از مدارس عادی یا هیئت امنایی استان اقدام نمایند تا حقی از آنها تضییع نشود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: چنانچه پس از اعلام نتایج مدارس استعداد های درخشان، دانش آموز در این مدارس قبول شده باشد اولیا می توانند نسبت به انتقال و ثبت نام دانش آموز خود به این مدارس اقدام نمایند و جای نگرانی نیست.

وی همچنین گفت: چنانچه دانش آموزی نیز در مدارس غیر دولتی ثبت نام شده باشد و در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعداد های درخشان قبول شده باشد، در صورت انتقال به این مدارس شهریه پرداختی به مدارس غیر دولتی به آنها عودت داده می شود.

نجفی گفت: ثبت‌نام دانش آموزان در دوره متوسطه دوم نیز از 8 مردادماه آغاز می‌شود و این فرایند تا 21 مردادماه ادامه خواهد داشت.

 

وی در ادامه گفت: ستاد ثبت‌نام مدارس واقع در ادارات آموزش‌وپرورش سراسر استان و اداره کل پاسخگوی سؤالات هم استانی‌های عزیز درزمینه ثبت‌نام دانش آموزان هست و چنانچه هم استانی های عزیز در خصوص روند ثبت نام شکایتی داشته باشند، می توانند به سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات به آدرس : http://shekayat.medu.ir/ مراجعه کرده و یا با تلفن های 32359613 و 32355609 تماس حاصل نمایند.

نجفی همچنین گفت: دریافت شهریه تنها در مدارس نمونه دولتی،شاهد و استعدادهای درخشان و بر اساس ضوابط خاص این مدارس انجام می‌شود و در سایر مدارس عادی تنها در صورت تمایل اولیا و به خواست آن‌ها ،کمک‌های داوطلبانه اولیا در قالب مشارکت‌های مردمی پس از اتمام فصل ثبت نام دریافت می‌شود .

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: ثبت نام دانش آموزان در قالب طرح آدرس انجام می شود و تلاش شده تا دانش آموزان به نزدیک ترین مدرسه محل سکونت هدایت شوند.

نجفی گفت: آن دسته از دانش آموزانی که محل سکونت آنها در مرزهای تعیین شده مدارس قرار دارد،تعیین محل ثبت نام آنها با هماهنگی ادارات آموزش‌وپرورش نواحی و شهرستان‌ها برای نزدیک ترین مدرسه به محل سکونت انجام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار