دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: عدم تحقق وعده‌های معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در تامین واگن، مترو تهران را با بحران مواجه کرده است.
کد خبر: ۷۵۲۱۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵ 08 June 2019

متروی تهران

به گزارش تابناک تهران علی کرونی، دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در گفتگو با میزان، اظهار داشت: متاسفانه در دوره جدید معاونت حمل و نقل و ترافیک شهر تهران اقدامات شایسته‌ای در جهت تامین واگن‌های مترو شهر تهران صورت نگرفته است.

کرونی با بیان اینکه در دوره قبل مدیریت شهری ۷۰ دستگاه واگن مترو سفارش داده شده بود، گفت: از بهمن ماه سال گذشته و در دوره جدید مدیریت شهری، عملیات ترخیص این ۷۰ دستگاه واگن آغاز شد که براین اساس قرار بود هر ماه یک رام قطار که شامل ۷ دستگاه واگن است، به چرخه حمل و نقل متروی تهران افزوه شود که متاسفانه از آن تاریخ تاکنون حتی یک رام قطار هم به متروی تهران اضافه نشده است.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ۱۵ درصد از تجهیزات این واگن‌ها هنوز از گمرک ترخیص نشده است، بیان داشت: نحوه ترخیص قطعات به اشتباه صورت گرفته است و در برخی موارد نیز قطعات مورد نیاز قطار‌ها در کمرگ مانده است که این‌ها همه به سوء مدیریت در حوزه حمل و نقل شهری باز می‌گردد.

وی با بیان اینکه شبکه حمل و نقل مترو به لحاظ تامین واگن و مسافرپذیری وارد مرحله بحرانی شده است، افزود: مترو تهران از سال گذشته دچار کاهش مسافر شده است.

وی ادامه داد: وقتی خدمات مناسبی به مسافران مترو ارائه نمی‌شود، مردم ترجیح می‌دهند با خودرو‌های شخصی، تاکسی و یا سایر مد‌های حمل و نقلی تردد کنند.

کرونی با بیان اینکه کمرگ نهایت همکاری را با شهرداری تهران داشته است، گفت: در مجموع حدود ۷۰ میلیارد تومان هزینه کمرگی ترخیص قطعات و تجهیزات مترو بوده است که با رایزنی صورت گرفته با کمرگ بنا شد تا این مبلغ به صورت اقساطی پرداخت شود، اما متاسفانه هنوز بخش عمده‌ای از این مبلغ پرداخت نشده است که این موضوع باعث شده تا کمرگ ۱۵ درصد از قطعات باقی مانده را ترخیص نکند.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران، کاهش درآمد‌های حوزه حمل و نقل شهری را دلیل اصلی عدم پرداخت مطالبات کمرگ توسط شهرداری تهران دانست و افزود: یک سری درآمد‌های پایدار حوزه حمل و نقل شهری تهران در دو سال اخیر محقق نشده است که یکی از مهم‌ترین آن ها، درآمد‌های ناشی از طرح ترافیک بود که تا ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی افزود: در آمد حاصل از پارک حاشیه‌ای خودروها، بخش دیگری از این درآمدهاست که تلاشی برای تحقق آن صورت نگرفته است.

کرونی با ابراز نگرانی در خصوص مترو تهران تصریح کرد: اگر این واگن‌ها بزودی وارد ناوگان مترو تهران نشود و خدمات رسانی مترو به مردم بهبود نیابد، ما شاهد دور شدن بیشتر مردم از مترو و استفاده آن‌ها از سایر وسایل حمل و نقل خواهیم بود که می‌تواند افزایش ترافیک و آلودگی هوا را در پی داشته باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: متروی تهران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار