افضلی با بیان اینکه مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ضمانت اجرایی ندارد، ادامه داد: بهره‌های رباگونه بانکها بزرگترین عامل شکستن ستون فقرات تولید است؛ به همین دلیل نمی‌توان انتظار داشت تولیدکنندگان با بهره‌ها و سود بهره‌های آنچنانی بانکها توان تولید و رقابت داشته باشند.
کد خبر: ۷۵۲۴۱۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲ 09 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:سید حسین افضلی در نطق میان دستور امروز (یکشنبه) مجلس، گفت: وجود فضای پویا برای رونق در تولید و انگیزه قوی برای رهایی از وابستگی به واردات در بخش‌های مختلف مشاهده می‌شود. فضای یاس و ناامیدی که ناشی از واردات کالا در تولیدکنندگان بود در حال رخت بستن است.

عضو کمیسیون عمران مجلس سیل نوروزی را موجب هدایت بخشی از سرمایه‌ها از بخش دلالی به بخش کشاورزی دانست و افزود: سطح زیر کشت به صورت ملموس افزایش یافته است. از مسؤولان می‌خواهم به صورت جهادی عمل کنند و با کنار گذاشتن بروکراسی دست و پاگیر اداری، تهدید تحریم را به فرصت تبدیل کنند تا اراده مردم را به حماسه حمایت از تولید ملموس‌تر شود.

وی ادامه داد: اگر زمان را از دست بدهیم خسارات جبران ناپذیر است. پیش‌بینی‌های لازم برای تامین کسری برق صنعت‌گران در سال جاری نیز همچون سال‌های قبل باید انجام شود تا بخش‌های تولید و صنعت از این حیث دچار مشکل نشوند. در اقلید به دلیل شرایط آب و هوایی فقط امکان کشت یک محصول وجود دارد به همین دلیل قطع چند ساعته برق در این شهرستان ضرر زیادی به خرده مالکان این منطقه وارد می‌کند؛ به ویژه آنکه اکثر این عزیزان به بانکها بدهکار هستند.

افضلی با بیان اینکه مصوبات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید ضمانت اجرایی ندارد، ادامه داد: بهره‌های رباگونه بانکها بزرگترین عامل شکستن ستون فقرات تولید است؛ به همین دلیل نمی‌توان انتظار داشت تولیدکنندگان با بهره‌ها و سود بهره‌های آنچنانی بانکها توان تولید و رقابت داشته باشند. متاسفانه تخلف‌های بانکها با اتکاء به قوانین جاری توسط خودشان بررسی می‌شود؛ به همین دلیل نمی‌توان انتظار کارآیی از آنها داشت؛ به همین دلیل نیاز است مقررات بانکی به ویژه مقررات بانک‌های خصوصی مورد بازنگری قرار گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار