عوامل تغذیه‌ای در بروز حدود نیمی از سرطان‌ها نقش دارند که این امر با کاهش مصرف برخی مواد غذایی و یا افزایش مواد غذایی مفید، امکان پذیر می‌شود.
کد خبر: ۷۵۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۹ 09 June 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمدحسن افتخاری رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی، اظهار کرد: الگوی صحیح و در مواردی استفاده مناسب از مکمل‌های ویتامینی و املاح به صورت چشمگیری از خطر بروز سرطان می‌کاهد.

وی، حفظ وزن در حد متعادل را نیز از نکاتی عنوان کرد که نقش مهمی در پیشگیری از بروز این پدیده ایفا می‌کند.

رییس دانشکده تغذیه و علوم غذایی، دریافت بالای چربی به ویژه چربی‌های اشباع موجود در گوشت قرمز و فرآورده‌های حاصل از آن مثل سوسیس و کالباس، غذا‌هایی با رنگ قهوه‌ای تیره یا سوخته مانند گوشت‌های به شدت کبابی یا سرخ و بریانی شده، چربی‌های اکسید شده مانند روغن‌هایی که به دفعات برای سرخ کردن استفاده شود را در افزایش خطر سرطان موثر دانست.

این متخصص تغذیه، نیتریت‌ها و نیترات‌ها مانند نگهدارنده‌های غذایی که برای ایجاد رنگ صورتی به گوشت اضافه می‌شود، مواد غذایی مانده و کپک زده و مصرف نوشیدنی‌های الکلی را نیز در این گروه قرار داد و نسبت به کاهش مصرف آن‌ها تاکید کرد.

استاد دانشکده تغذیه و علوم غذایی افزود: مصرف مواد غذایی سرشار از فیبر مانند غلات کامل، سبوس، میوه ها، سبزی ها، حبوبات، مغزها، سبزی‌های نارنجی متمایل به زرد یا سبز تیره، سبزی‌های خانواده کلم مانند بروکلی، کلم دلمه ای، کلم پیچ و گل کلم، آب‌های چغندر، هویج، مارچوبه و کلم تازه، پیاز و سیر، مواد غذایی سرشار از کلسیم مانند فرآورده‌های لبنی کم چرب و میوه‌ها و آبمیوه‌های تازه، نقش بسیار پررنگی در جلوگیری از ابتلا به سرطان دارند.

برچسب ها: تغذیه ، رژیم غدایی ، سرطان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار