رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از راه‌اندازی سینمادانش‌آموز به عنوان یکی از طرح‌های ویژه غنی سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان برای تابستان امسال در استان فارس خبر داد و یادآور شد که اقدام در شیراز انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۵۲۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷ 10 June 2019

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، محسن کلاری گفت: بیش از 100 فیلم کودک و نوجوان ایرانی و خارجی با محتوای تربیتی برای دانش‌آموزان شیرازی مهیا شده است که میتوانند این فیلم‌ها را با اولیای خود تماشا کنند .

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با تاکید بر لزوم رفع دغدغه خانواده‌ها درباره فیلم‌هایی که متناسب با سن دانش‌آموزان و فرهنگ ایرانی -اسلامی نیست، گفت: سازمان دانش‌آموزی فارس با همکاری بخش خصوصی و در راستای تربیت اجتماعی اقدام به راه‌اندازی سینمادانش‌آموز کرده است .

وی افزود: سینماست قابلیت و ظرفیت آموزش و تربیت را دارد از این رو باتوجه به رسالت سازمان دانش‌آموزی در زمینه تربیت اجتماعی دانش‌آموزان و با کمک بخش خصوصی بیش از 100 فیلم کودک و نوجوان از دنیای سینما برای این طرح انتخاب شده است .

وی ادامه داد: فیلم‌ها با محتوای تربیتی انتخاب شده و دانش‌آموزان با دیدن این فیلم‌ها اعتماد به نفس، تاب‌آوری، نظم فردی و اجتماعی، قدرت نه گفتن، دوست‌یابی، هوش اجتماعی را که از منش‌های تشکل پیشتازان سازمان دانش‌آموزی است، فرا می‌گیرند .

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس، زمان شروع اکران فیلم‌ها را از 15 تیرماه اعلام کرد و افزود: نکته‌قابل توجه در این طرح همکاری اداره مشاوره اداره کل آموزش و پرورش فارس است که پس از اکران هر فیلم، دو مشاور به منظور افزایش اثرگذاری فیلم بر مخاطبان با حضور در سالن به نقد و بررسی اهداف و پیام فیلم می‌پردازند .

او گفت: با هماهنگی صورت گرفته با ادارات آموزش و پرورش نواحی چهارگانه شیراز، در هر ناحیه یک سالن نمایش در نظر گرفته شده است که دانش‌آموزان می‌توانند با هماهنگی سازمان دانش‌آموزی هر ناحیه اقدام به تهیه بلیت فیلم‌ها کنند .

کلاری افزود: سینما دانش‌آموز و راه‌اندازی آن شروعی جدید برای ورود به مباحث آموزشی از طریق فیلم و هنر هفتم است و سازمان دانش‌آموزی فارس طرح‌ها و ایده‌های جذاب‌تری برای تکمیل این طرح دارد که در آینده‌ای نزدیک به اجرا خواهد گذاشت .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار