آفرینی گفت: داستان‌های برگزیده این دوره تجلیل می‌شوند و احمد اکبرپور، داستان‌نویس در این دوره به تدریس می‌پردازد و فردا چهارشنبه 22 خرداد هم کودکان کار را به بازدید کتابخانه‌های عمومی خواهیم برد و کارت رایگان کتابخانه عمومی برای آنان تهیه می‌شود.
کد خبر: ۷۵۲۸۶۱
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۸ 11 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایبنا:یوسف آفرینی با تاکید بر اینکه دوره داستان‌نویسی کودکان کار امروز سه‌شنبه 21 خرداد، برگزار می‌شود، افزود: داستان‌نویسی خلاق برای کودکان کار اتفاق آموزشی مناسب برای آنها محسوب می‌شود و می‌تواند آنان را مشتاق به تحصیل و مطالعه کند.

وی با بیان اینکه گاهی کودکان لازم است دردهای خودشان را روی کاغذ بیاورند، بیان کرد: این باعث می‌شود درد خودشان را خالی کنند و این اتفاق به آنها کمک می‌کند از درد روحی خود را تخلیه کنند و با آن فاصله بگیرند.

آفرینی گفت: داستان‌های برگزیده این دوره تجلیل می‌شوند و احمد اکبرپور، داستان‌نویس در این دوره به تدریس می‌پردازد و فردا چهارشنبه 22 خرداد هم کودکان کار را به بازدید کتابخانه‌های عمومی خواهیم برد و کارت رایگان کتابخانه عمومی برای آنان تهیه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در چند دوره مختلف بازدید از کتابخانه‌ها شکل می‌گیرد، اما در مرحله اول 50 نفر کارت می‌گیرند، افزود: در یک سال گذشته برنامه‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی مختلفی را برای کودکان کار در نظر گرفتیم.

آفرینی، با اشاره به فرارسیدن 12 ژوئن مطابق با 22 خرداد، روز جهانی منع کار برای کودکان، گفت: کار کردن کودک در محیط پر خطر مورد تایید هیچ نهاد ملی و بین المللی نیست.

رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شیراز با تاکید بر اینکه بدترین شکل کار کردن کودکان در خیابان است، افزود: آسیب‌های فراوانی در خصوص کار خیابانی کودکان وجود دارد که ممکن است تا سال‌ها آنها را رها نکند.

وی با اشاره به اینکه بازی حق مسلم یک کودک است و مراحل شناختی کودک با بازی کردن تکمیل می‌شود، اضافه کرد: کودکان، کار گروهی و تیمی را در بازی یاد می‌گیرند و در آینده از این کار گروهی بهره می‌برند.

آفرینی با تاکید بر اینکه آموزش برای کودکان نباید دیالوگ‌محور باشد و باید از طریق بازی کردن مهارت‌های اجتماعی و زندگی را آموزش دهیم، افزود: روز جهانی منع کار برای کودک فرصتی است تا مردم با اهمیت این موضوع آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه در شیراز باید حساسیت ویژه برای کودکان باشد و این شهر به عنوان الگویی در خصوص کودکان معرفی شود، اضافه کرد: برای نیل به این موفقیت، باید بلندمدت کار کنیم چرا که ممکن است برای پروژه‌های اجتماعی و فرهنگی یک دهه فرهنگ سازی، نیاز باشد.

آفرینی با اشاره به اینکه تیم فوتسال حرفه ای کودکان کار، 2 جلسه در هفته تمرین می‌کنند، گفت: این کودکان، جمعه‌ها در پردیس گلستان به دیدن انیمشین می‌نشینند.

وی افزود: دیدن از پارک طبیعت و آموزش در خصوص طبیعت، همچون نان پزی و سفالگری از دیگر برنامه‌هایی است که برای کودکان کار در نظر گرفته شده است.

به گفته آفرینی، تیم بسکتبال و ورزش‌های باستانی هم برای این عزیزان در نظر گرفته شده است و هدف از ورزش‌های باستانی اینست که منش پهلوانی را یاد بگیرند.

وی از ایجاد الگوی علمی در کودکان کار خبر داد و افزود: بازدید از موزه تکنولوژی، حضور در تئاتر کودکان و توزیع فصلی کتاب از دیگر برنامه‌هایی است که برای کودکان کار اجرایی می‌شود و هر فصل در حدود 300 جلد کتاب بین این افراد توزیع می‌شود و این برنامه‌ها باعث شده تا امید به زندگی برای آنان افزایش یافته و دید آنان به زندگی کاملا تغییر یابد.

آفرینی با اشاره به اینکه ما قاطعانه با کار کودکان در محیط‌های پرخطر شهری مخالفیم، خانواده‌ها برای کار کودکان توجیه و بهانه نیاورند، اضافه کرد: از لحاظ فرهنگی باید روی خانواده‌ها کار کنیم که به هیچ شکلی فرزندان را برای کار به میان بیاورند.

رئیس اداره پیشگیری و ساماندهی آسیب دیدگان اجتماعی شیراز افزود: دستگاه‌های دیگر فرهنگی هم بیایند کمک کنند و این دغدغه باید در تمام دستگاه‌ها ایجاد شود و اگر می‌خواهیم پیشگیری کنیم باید از پدر و مادران آموزش فرزند محوری را بدهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار