بلاتکلیف ماندن باند دوم محور کوپن - باشت موضوعی است که به عنوان مطالبه مردمی پس از این تصادف مطرح شد و مردم منطقه معتقدند اگر این محور دو بانده شود تصادفات کمتر رخ می‌دهد.
کد خبر: ۷۵۲۹۱۸
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۶ 11 June 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:آمار بالای تصادف در استان فارس یکی از موضوعاتی است که با یک جستجوی ساده اینترنتی می‌توان آن را لابه‌لای اخبار خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها پیدا کرد. موضوعی که بارها از سوی مسئولان ارشد استان نیز مطرح و بر راهکارهای کاهش تصادفات تاکید شده است.

بلاتکلیف ماندن دو بانده شدن یک مسیر

یکی از عوامل تصادف در جاده‌های استان فارس، راه‌ها و مناسب نبودن مسیرها است. جاده‌های شهرستان رستم یکی از مسیرهای پرخطر است که می‌توان گفت روزانه تصادفاتی در این مسیر رخ می‌دهد و سبب داغدار شدن خانواده‌ها می‌شود، نمونه آن تصادف یک پراید با تریلی در محور کوپن شهرستان رستم به سمت باشت بود که در تعطیلات عید فطر رخ داد و منجر به مرگ یک عروس و داماد شد.

بلاتکلیف ماندن باند دوم محور کوپن - باشت موضوعی است که به عنوان مطالبه مردمی پس از این تصادف مطرح شد و مردم منطقه معتقدند اگر این محور دو بانده شود تصادفات کمتر رخ می‌دهد.

این محور جزئی از پروژه بزرگ بزرگراه شیراز - اهواز است که بخشی از آن انجام و بخشی هنوز انجام نشده است. بزرگراه شیراز - اهواز که در سال‌های ابتدایی دهه 90 آغاز شد، از 3 استان فارس، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان می‌گذرد که مسیر آن در حوزه استحفاظی استان فارس چنین است: شیراز- دشت ارژن-تنگ ابوالحیات- قائمیه- نورآباد- پل فهلیان- بابامیدان - (کوپن )پل بریم که پس از آن وارد منطقه بوستان و باشت استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

ابوطالب حسینی‌ فرماندار شهرستان رستم در گفت‌وگو با تسنیم در باره تصادفات در این مسیر توضیحاتی ارائه داد. به گفته وی کل مسیر این پروژه در شهرستان رستم حدود 31 کیلومتر است که بخشی توسط پیمانکار در حال انجام است اما 10 کیلومتر آخر یعنی از کوپن به سمت پل بریم و استان کهگیلویه و بویراحمد قرار بود به پیمانکار واگذار شود که هنوز انجام نشده است.

مناقصه قبل باطل شده، منتظر انتخاب پیمانکار جدیدیم

فیروز تکاور، مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس در گفت‌وگو با تسنیم درباره بزرگراه شیراز - اهواز در حوزه استحفاظی فارس توضیحاتی ارائه کرد. به گفته وی 210 کیلومتر از این پروژه در استان فارس است که بخشی از آن کامل و بخشی هنوز نیمه تمام است.

براساس گفته‌های تکاور مسیر شیراز - دشت ارژن کامل شده، دشت ارژن - تنگ ابوالحیات 20 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، ابوالحیات تا قائمیه کامل شده، قائمیه تا خومه زار کامل شده، خومه زار تا نورآباد 90 درصد پیشرفت داشته و تا پایان مردادماه تمام می‌شود، مسیر نورآباد تا پل فهلیان کامل شده، از پل فهلیان تا کوپن با 25 درصد پیشرفت در حال اجراست و کوپن تا پل بریم هم به دلیل باطل شدن مناقصه بلاتکلیف دانسته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس ابراز امیدواری می‌کند تا با برگزاری دوباره مناقصه پیمانکار سریع‌تر مشخص شود و عملیات اجرایی این مسیر نیز انجام شود.

کاهش 70 درصد تصادفات با دو بانده شدن مسیر

حسینی، فرماندار رستم به تصادفات بسیاری که در این مسیر رخ می‌دهد، اشاره می‌کند و معتقد است که این تصادفات علت‌های متفاوتی دارد که نمی‌توان تنها به جاده ربطش داد. وی علت تصادف پراید و مرگ عروس و داماد را در تعطیلات عید فطر انحراف به چپ خودرو اعلام کرد.

فرماندار رستم معتقد است که هر چند دو بانده شدن مسیر به کاهش تصادف کمک می‌کند اما تحقق این مهم عامل اصلی نیست بلکه باید فرهنگ سازی نیز در این زمینه انجام شود.

با این وجود کارشناسان امر بر این عقیده هستند که دو بانده شدن این مسیر حدود 70 درصد تصادفات را کاهش می‌دهد به علت اینکه خودروها اصطلاحا رخ به رخ نمی‌شوند، اما با این حال نقش فررهنگ سازی و عامل انسانی نیز مهم است و نباید نادیده گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
reza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
چقدر بی عرضه هستش فرماندار باشت و رستم اندازه ناخن تاجگردون هم عرضه ندارین سریع درستش کنید تا بره خاک عالم بر سرتون احمق ها
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار