کافی گفت:با اشاره به اینکه جشنواره های مذهبی در کشور بیشترین استقبال را دارد و جشنواره های شعر «مجتبوی» در داراب، «فاطمی» در جهرم، «مسافر آئینی» در اقلید‌ و «نبوی» در گراش همه ساله برگزار می شود.
کد خبر: ۷۵۳۰۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۷ 11 June 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان: «غلامرضا کافی»، امروز (سه شنبه 21 خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه تولی گری فرهنگ به عهده ارشاد اسلامی است، علی رغم اینکه برخی سازمان ها ادعا کار فرهنگی دارند، گفت: شیراز به طور بدیهی با شعر پیوند خورده است و الگوی اول این شهر، شعر است و این شهر پایگاهی مذهبی محسوب می شود که ادغام این 2 مورد نشان می دهد که شعر رضوی در شیراز برگزار شود و یکی از محورهای این جشنواره، حضرت شاهچراغ (ع) است.

 

دبیر تخصصی جشنواره شعر رضوی با اشاره به اینکه در سال 78 به صورت چهار ساله جشنواره شعر رضوی در شیراز برگزار می شد که همین باعث شد که جشنواره بین المللی امام رضا (ع) شکل بگیرد، اظهارداشت: بزرگترین رویداد شعری ایران که با عنوان سوگواره عاشورایی در شیراز به مدت سه دهه برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه هنر نیاز به تشویق و ترغیب دارد، افزود: چهار پیش جشنواره با عنوان «شعر رضوی در چارسوی استان» برگزار خواهیم کرد و جوایزی به 24 برگزیده این جشنواره که شاعران استانی هستند، ارائه خواهد شد و شاعران شیراز هم می توانند در هر یک از این چهار پیش جشنواره شرکت کرده و شاعران شهرستانی هم باید بر اساس منطقه بندی، ثبت نام کنند.

 

کافی افزود: تا 20 خرداد 280 نفر اثرهای خود را به دبیرخانه ارسال کرده اند و پیش بینی می شود بیش از یک هزار اثر برسد.

 

وی با اشاره به اینکه جشنواره های مذهبی در کشور بیشترین استقبال را دارد و جشنواره های شعر «مجتبوی» در داراب، «فاطمی» در جهرم، «مسافر آئینی» در اقلید‌ و «نبوی» در گراش همه ساله برگزار می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار