مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد از سم‌پاشی ۱۹۵ هکتار از اراضی، مراتع و باغات آلوده به آفت ملخ در این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۷۵۳۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۹ 12 June 2019

تابناک فارس به نقل از فارس:ایرج دهقانی اظهار داشت: از دو هفته پیش حمله دسته‌های ملخ‌ها به‌صورت مهاجم در مناطق دهرود، پنجشیر، میدانک و آب شیرین اتفاق افتاد و تاکنون ۱۹۵ هکتار از مراتع و باغات این شهرستان سم‌پاشی شده است.

وی افزود: با رصدی که از سوی جهاد کشاورزی شهرستان صورت گرفته در قالب ۵ اکیپ آمادگی لازم جهت تهیه سم و مبارزه با ملخ‌ها انجام و با هماهنگی ستاد مدیریت بحران شهرستان اقدام به‌موقع برای کانون کوبی در مزارع و باغات صورت گرفته است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزآباد ادامه داد: به دلیل اقدامات به‌موقع و کنترل خوب این منطقه هیچ خسارتی در این هجمه صورت نگرفته و مشکلی به‌صورت فاز مهاجم نداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: هجوم بعدی ملخ روز گذشته در مناطق صحرای برکه بخش میمند فیروزآباد بود که بلافاصله همکاران جهاد کشاورزی حضور پیدا کرده و با سم‌پاشی به مقابله با ملخ‌ها پرداختند.

دهقانی از احتمال حضور ملخ به‌صورت مهاجم از امروز یا فردا خبر داد و بیان داشت: بیش بینی شده که حجم بسیار عظیمی از ملخ‌ها از سمت عربستان به سمت کشور هجوم آورده و ما در آماده‌باش برای مقابله با این هجمه هستیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار