رحمانی اضافه کرد: با وجود اینکه ۹۰ درصد ظرفیت خاک‌های نسوز و صنعتی و ۲۰ درصد سنگ‌های تزئینی کشور در استان فارس است اما سهم ارزش افزوده معدنی ما یک و سه دهم درصد است که این سهم باید بیشتر شود.
کد خبر: ۷۵۳۳۳۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۰۱ 12 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا: یدالله رحمانی، چهارشنبه در آیین معارفه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در شیراز افزود: بی شک تکمیل و بهره برداری از این واحدها کمک قابل توجهی به حوزه اشتغال استان و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید خواهد کرد.

او ادامه داد: همچنین تا پایان فعالیت دولت دوازدهم، ۱۳ واحد بزرگ تولیدی با سرمایه گذاری افزون بر ۲۶ هزار میلیارد تومان در استان به بهره برداری خواهد رسید که از این تعداد حدود چهار واحد تا پایان سال ۹۸ آماده بهره برداری خواهد شد.

وی، با اشاره به ظرفیت‌های بالای بخش معدن در فارس گفت: این استان دارای ٣٧ نوع ماده معدنی است که از این تعداد ۲۳ مورد فرآوری می‌شود.

رحمانی اضافه کرد: با وجود اینکه ۹۰ درصد ظرفیت خاک‌های نسوز و صنعتی و ۲۰ درصد سنگ‌های تزئینی کشور در استان فارس است اما سهم ارزش افزوده معدنی ما یک و سه دهم درصد است که این سهم باید بیشتر شود.

رئیس جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس هم، یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های خود در این مجموعه را ایجاد اتاق فکر با حضور بخش خصوصی، تشکل‌ها و مجموعه‌های دولتی دانست و اظهار داشت: در این دوره می کوشیم تا بحث وحدت بین صنعت و دانشگاه که در حد حرف و شعار باقی مانده، عملیاتی و محقق شود.

حمید رضا ایزدی بیان کرد: همچنین بحث هم افزایی مجموعه صنعت، معدن و تجارت این استان با سایر دستگاه‌های خدمات رسان را نیز با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی، با اشاره به مواجه کشور و استان با مسائل و مشکلات اقتصادی گفت: به نظر می‌رسد که در شرایط کنونی تنها راه عبور از این مشکلات، تقویت بخش صنعت در حوزه صادرات و فرآوری معدن است.

رئیس اتاق اصناف فارس نیز در این آیین با اشاره به فعالیت ٦١٠ اتحادیه و ١٦٠ هزار واحد صنفی در این استان بیان داشت: صنوف فارس در هر مقطعی که به کمکشان نیاز داشته ایم پای کار بوده‌اند بنابراین باید امروز دولت از آنها حمایت کند.

سید محمود هاشمی افزود: به نظر می‌رسد بعضاً ظرفیت و توان اصناف به عنوان یکی از بخش‌های بزرگ اقتصادی نادیده گرفته می‌شود در حالی که تقویت اتاق اصناف و صنوف مورد تاکید و خواسته ماست.

در این آیین، حمیدرضا ایزدی به عنوان رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس معرفی و از خدمات فریبرز رضازاده سرپرست پیشین این سازمان تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار