شمال تا جنوب کشور ایران غذاهای لذیذ و بی نظیری طبخ میشود. در اینجا قصد داریم ۱۰تا از محبوب ترین و لذیذترین غذاهای ایرانی را که در دنیا از معروف ترین غذاهای کشور ایران است به شما معرفی کنیم.
کد خبر: ۷۵۳۳۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۷ 12 June 2019

رتبه دهم؛ نان و پنیر و سبزی:

10 غذای محبوب ایرانی در دنیا
سبزی خوردن جزء جدا نشدنی سفره های ایرانی است. به طور روزانه این سبزی ها که شامل: نعناع، ریحان، پیازچه، ترخون، شاهی، تره و تربچه است در کنار انواع غذاها از جمله آبگوشت، خورش ها، غذاهای ایرانی سرو میشود. این سبزی های بی نظیر به همراه نان و گردو یک ساندویچ لذیذ یا یک پیش غذای ساده ایرانی به حساب می آید که رتبه دهم از غذاهای محبوب ایرانی را به خود اختصاص داده است.

 

رتبه نهم؛ کباب ایرانی:

.10 غذای محبوب ایرانی در دنیا

10 غذای محبوب ایرانی در دنیا

10 غذای محبوب ایرانی در دنیا

10 غذای محبوب ایرانی در دنیا

کباب های متنوع ایرانی یکی از غذاهای لذیذ ایرانی است که از بین غذاهای رتبه نهم را به خود اختصاص داده است. انواع کباب ها از جمله جوجه، برگ، جیگر گوسفند، کباب کوبیده، بختیاری و دنده کباب که از گوشت های مزه دار شده در ابلیمو و زعفران و پیاز تهیه میشوند جزئ غذاهای محبوب و خوشمزه ایرانی در دنیا هستند. این کباب ها با سبزی ریحان و لیموی تازه به همراه دوغ و نام یا برنج سرو میشوند.

 

رتبه هشتم؛ آجیل پلو (جواهر پلو)

10 غذای محبوب ایرانی در دنیا

یک پلوی لذیذ ایرانی که ترکیبی از برنج ایرانی به همراه خلال پسته، خلال بادام، هویج، پوست پرتغال، زرشک و زعفران ایرانی است. ایرانی ها برای تعادل در طعم این غذا زرشک را به همراه مقدار کمی شکر تفت میدهند. این پلوی بی نظیر که به همراه آجیل تهیه میشود رتبه هشتم را در بین غذاهای ایران را به دست آورده است.

 

رتبه هفتم؛ ته دیگ (برنج سرخ شده) :

10 غذای محبوب ایرانی در دنیا
ته دیگ یکی از بخش های خوشمزه غذای ما ایرانی هاست. با این که ته دیگ جزء منوی غذای رستوران ها نیست اما طعم لذیذ و منحصر به فرد ته دیگ سبب شده که رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است. در بین خانواده های ایرانی نیز ته دیگ از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. ته دیگ را از نان، سیب زمینی، برنج زعفرانی و کاهو تهیه میکنند.

 

رتبه ششم؛ آش رشته:

10 غذای محبوب ایرانی در دنیا


با وجود تنوع آش های مختلف در کشور تنها آش رشته موفق به کسب رتبه از میان آش ها شده است. این آش که ترکیبی از حبوبات، سبزی آشی و رشته میباشد و در سرو آن از سیر داغ، پیاز داغ، نعناع داغ وکشک یا دوغ استفاده میکنند.

 

رتبه پنجم؛ قرمه سبزی:

10 غذای محبوب ایرانی در دنیا


این خورش اصیلی ایرانی جزء غذاهای لذیذ کشور است که موفق به کسب رتبه پنجم شده است. خورش سبزی عطر و طعم بی نظیری دارد و از ترکیب لوبیا قرمز، سبزی خورشتی، گوشت و لیموی امانی تهیه میشود و به همراه برنج ایرانی سرو میشود.

 

رتبه چهارم؛ زرشک پلو:

10 غذای محبوب ایرانی در دنیا
این غذای خوشمزه ایرانی ترکیبی از برنج و زشک است که در کنار مرغ سرو میشود این غذای مجلسی در ایران و بین مردمان کشور نیز طرفذاران زیادی دارد و در مراسم ویژه و مهم آن را طبخ میکنند.

 

رتبه سوم؛ باقله پلو:

10 غذای محبوب ایرانی در دنیا
در شمارش معکوس این غذاها باقله پلو با ماهیچه رتبه سوم را به خود اختصاص داده است. باقله های سبز و زرد در میان برنج ایرانی همراه با سبزی معطر پلویی و زعفران که همراه با کره یا روغن حیوانی طبخ شده است و همراه با ماهیچه سرو میشود جزء غذاهای بی نظیر ایران است.

 

رتبه دوم؛ خورش بادمجان:

10 غذای محبوب ایرانی در دنیا
بادمجان یکی از پرطرفدار ترین غذاهای ایران است که در اینجا هم رتبه دوم را کسب کرده است. کمتر کسی میبینید که طعم بی نظیر بادمجان را نپسندد. این خورش خوشمزه و لذیذ که از بادمجان های سرخ شده به همراه گوجه فرنگی و گوشت طبخ میشود هم به همراه برنج و هم با نان سنگگ و سبزی سرو میشود که بی شک هر کسی که یک بار آن را امتحان کرده باشد شیفته ی طعم آن میشود.

 

رتبه اول؛ خورش فسنجان:

10 غذای محبوب ایرانی در دنیا
این خورش خوش طعم، با طعم ترش و شیرین خود توانسته رتبه اول را کسب کند و محبوب ترین غذای ایرانی در دنیا شناخته شود. این خورش که از گردوی چرخ شده و رب انار و شکر به همراه گوشت مرغ یا گوشت چرخ شده تهیه میشود یکی از غذاهای لذیذ ایرانی است.

شاید شما هم با این نظر موافق باشید که جای خیلی از غذاهای لذیذ ایرانی در این میان خالی است، غذاهایی همچون کشک بادمجان، میرزا قاسمی، خورش قیمه و….

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار