مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس اعلام کرد که تا پایان امسال ثبت بین المللی خاتم شیراز و ثبت ملی شهر شیراز سال اجرایی می‌شود.
کد خبر: ۷۵۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۴ 13 June 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:مصیب امیری در مراسم روز جهانی صنایع و تجلیل از پیشکسوتان و فعالان این حوزه در شیراز با بیان اینکه صنایع دستی یکی از حوزه‌های تاثیرگذار در تحقق رونق تولید و شعار سال است، افزود: یکی از برنامه‌های اساسی اداره کل میراث استان در سال جاری، پرداختن به آموزش در این حوزه است.

وی همچنین با بیان اینکه پیش بینی شده که تا پایان امسال بیش از سه هزار نفر در حوزه صنایع دستی آموزش‌های لازم را فرا گیرند، گفت: احیای دو رشته منسوخ شده صنایع دستی از جمله اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس، یکی از اقدمات مهم در حوزه صنایع دستی را ایجاد بازارچه‌های فصلی دانست و با بیان اینکه این مهم تا پایان امسال در دستور کار است، از برپایی بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی کشور ٢٦ آذر در شیراز خبر داد.

امیری ادامه داد: ارائه تسهیلات به فعالان این حوزه امسال هم در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی بیان کرد: در سطح استان فارس و شهر شیراز برخی خانه‌های تاریخی در اختیار ما قرار دارد که تا پایان سال شش خانه از مجموع خانه ها، در اختیار هنرمندان جهت روتق تولید قرار خواهد گرفت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس خواستار حمایت از تعاونی‌های صنایع دستی شد و گفت: تفاهم نامه‌هایی با دستگاه‌های مختلف در دستور کار قرار گرفته است.

همتی، مدیرعامل اتحادیه تعاونی‌های صنایع دستی فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه تا ٢٠ خرداد سال ٩٩ اتفاقات خوبی در‌ای حوزه رقم خواهد خورد، خواستار حمایت و تکریم از مستمری بگیران و از کار افتادگان صنایع دستی، اختصاص بودجه پیش بینی شده دولت حاصل از درآمد‌ها به خرید کالای صنایع دستی، اعمال بیمه صنعتگران و معافیت ارزش افزوده شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار