این روز‌ها برای هر چیزی بازار و فروشگاهی وجود دارد و حتی به راحتی می‌توانید هر چیزی را در دنیای اینترنت و فروشگاه‌های اینترنتی با قیمت‌های مناسب پیدا کنید و آن‌ها را درب منزل خود تحویل بگیرید. اما با این حال هنوز هم هستند چیز‌هایی که به دست آوردن آن‌ها غیر ممکن و یا اگر خوش شانس باشید بسیار پر هزینه و خطرناک خواهد بود.
کد خبر: ۷۵۳۶۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲ 13 June 2019

تابناک فارس به نقل از برترین‌ها: این روز‌ها برای هر چیزی بازار و فروشگاهی وجود دارد و حتی به راحتی می‌توانید هر چیزی را در دنیای اینترنت و فروشگاه‌های اینترنتی با قیمت‌های مناسب پیدا کنید و آن‌ها را درب منزل خود تحویل بگیرید. اما با این حال هنوز هم هستند چیز‌هایی که به دست آوردن آن‌ها غیر ممکن و یا اگر خوش شانس باشید بسیار پر هزینه و خطرناک خواهد بود. در این مطلب به معرفی گرانترین مواد به دست آمده از بدن حیوانات می‌پردازیم. پس در ادامه با برترین‌ها همراه باشید.

 

شیر الاغ - هر لیتر ۶۰ دلار معادل حدود ۸۰۰ هزار تومان

گرانترین مایعات استخراج شده از بدن حیوانات

 

این حیوان زبان بسته و آرام ممکن است که این چنین باارزش به نظر نرسد، اما افراد مشهوری همچون ناپلئون و پاپ فرانسیس به خصوصیات درمانی شیر الاغ سوگند یاد کرده اند. چربی این شیر بسیار کم و ویتامین بالایی دارد و در درمان بیماری‌های پوستی مثل اگزما به کار می‌رود. دلیل گرانی این شیر این است که الاغ‌ها نسبت به گاو‌ها و گوسفندان، شیر بسیار کمتری تولید می‌کنند. یک لیتر شیر الاغ در کشور‌های اروپایی حدود ۶۰ دلار قیمت دارد و یک کیلو از پنیر آن می‌تواند بیشتر از ۱۰۰۰ دلار سودآوری داشته باشد! برای به دست آوردن یک کیلو پنیر از شیر الاغ، ۲۵ لیتر شیر لازم است. گفته می‌شود که کلئوپاترا به صورت روزانه در حوضی پر از شیر الاغ حمام می‌کرده است و بسیاری راز زیبایی او را در این موضوع دانسته اند.

 

انسولین – هر لیتر ۲۵۰۰ دلار معادل حدود ۳۵ میلیون تومان

گرانترین مایعات استخراج شده از بدن حیوانات

 

انسولین یک هورمون ضروری است که همه ما برای زنده ماندن به آن نیاز داریم. این هورمون بسیار گران است. این هورمون میزان قند بدن را کنترل می‌کند و به بدن ما اجازه می‌کند تا به درستی غذا‌ها را به انرژی تبدیل کند. انسولین توسط پانکراس تولید می‌شود، اما افراد دیابتی که حدود ۴۵۰ میلیون نفر در سراسر جهان با این بیماری درگیرند، اغلب نیاز به خوردن قرص‌های انسولین و یا تزریق آن دارند تا به بدن آن‌ها در جذب گلوکز کمک کند. در دهه ۱۹۲۰ میلادی داروساز آمریکایی "ایلا لیلی" اولین کسی بود که به صورت تجاری به استخراج انسولین از بدن حیوانات پرداخت. این روز‌ها انسولین معمولا در آزمایشگاه‌ها سنتز می‌شود، اما هنوز هم گاهی اوقات این ماده از بدن بعضی حیوانات مثل گاو و یا خوک‌ها استخراج می‌شود. علی رغم اینکه این دارو به صورت گسترده استفاده می‌شود، ولی هنوز هم تولید این ماده بسیار سخت می‌باشد و قیمت آن در سال‌های اخیر به خاطر تقاضای زیاد، سیر صعودی داشته است.

 

بزاق پرستو – هر لیتر ۱۰ هزار دلار معادل حدود ۱۳۰ میلیون تومان

گرانترین مایعات استخراج شده از بدن حیوانات

 

این ماده چیزی حدود ۴ برابر انسولین گرانتر است. ممکن است از قیمت بالای این ماده که کاربرد خاصی ندارد در مقایسه با دارویی که می‌تواند جان میلیون‌ها انسان را نجات دهد، تعجب کنید. جواب این سوال در قسمت‌های جنوب شرقی آسیا نهفته است. جایی که سوپی که از این ماده تهیه می‌شود محبوب میلیون‌ها نفر در چین، ویتنام، اندونزی و کشور‌های دیگر است. این پرستو‌ها در طبیعت، در غار‌هایی در جزیره‌های صخره‌ای زندگی می‌کنند و لانه‌های کوچکی را از غذا‌هایی هضم شده و مخلوط با بزاق شان می‌سازند. کارگران متخصص سپس به جمع آوری این لانه‌ها می‌پردازند و در نهایت آن‌ها برای تهیه این سوپ لذیذ به رستوران‌ها فروخته می‌شوند.

 

خون خرچنگ نعل اسبی – هر لیتر ۱۵ هزار دلار معادل حدود ۲۰۰ میلیون تومان

گرانترین مایعات استخراج شده از بدن حیوانات

 

خرچنگ‌های نعل اسبی حیوانات ماقبل تاریخی عجیب و غریبی اند که بیولوژی آن‌ها به ندرت در طی ۴۵۰ میلیون سال گذشته تغییر کرده است. این فسیل‌های زنده، خون روشن آبی رنگی دارند که به خاطر پروتئین‌هایی است که دارای سطوح بالای مس هستند. خون این خرچنگ‌های منحصر به فرد حاوی ماده‌ی دفاعی معجزه گر و عجیب طبیعی است که با باکتری‌ها واکنش نشان می‌دهد و یک لایه ژل مانند سخت را در اطراف آن‌ها ایجاد می‌کند و تهدید این عوامل بیماری زا را خنثی می‌کند. به خاطر این ویژگی منحصر به فرد، خون این خرچنگ‌ها در تحقیقات پزشکی و دارویی برای ساخت دارو‌های جدید استفاده می‌شود.

 

صفرای خرس – هر لیتر ۲۵ هزار دلار معادل حدود ۳۲۵ میلیون تومان

گرانترین مایعات استخراج شده از بدن حیوانات

مطابق با طب سنتی چینی، صفرای خرس درمان هر دردی است از خماری گرفته تا صرع و حتی بیماری سرطان! شواهد آشکار و علمی درباره این قضیه وجود ندارد، اما این موضوع کشاورزان چینی و ویتنامی را از گرفتن خرس‌های وحشی و استخراج کیسه صفرای آن‌ها در حالی که این خرس‌ها هنوز زنده اند و درد زیادی را تحمل می‌کنند، متوقف نمی‌کند. این کشاورزان در مناطق دور افتاده آسیا زندگی می‌کنند و زندگی مخصوص به خود را دارند. اغلب، آن‌ها این خرس‌ها را در قفس‌های کوچکی نگه می‌دارند و حتی گاهی این خرس‌ها تا چندین سال در این قفس‌ها می‌مانند و به صورت دوره‌ای صفرای آن‌ها تخلیه می‌شود. با اینکه مدت‌ها است که این کار غیرقانونی اعلام شده است، اما هنوز هم افراد بسیاری هستند که حاضرند برای به دست آوردن این ماده مبالغ زیادی را هزینه کنند.

 

سم شاه کبرا – هر لیتر ۴۰ هزار دلار معادل حدود ۵۲۰ میلیون تومان

گرانترین مایعات استخراج شده از بدن حیوانات

شاه کبرا از جمله ترسناکترین و کشنده‌ترین مار‌های روی زمین است. سم آن‌ها می‌تواند به سرعت در سرتاسر بدن پخش شود و به سیستم عصبی حمله کند و سبب مرگ شود. یک ذره کوچک از سم یک شاه کبرای بزرگ می‌تواند یک فیل بزرگ ۵ تنی را در کمتر از ۳ ساعت به مرگ بکشاند. اگر سم این مار وارد بدن شما شود می‌تواند در کمتر از چند دقیقه باعث مرگ شود. دلیل اینکه چرا باید افرادی خود را به خطر بیاندازند و به جمع آوری زهر این مار خطرناک بپردازند در روش کارکرد این سم نهفته است. در طول میلیون‌ها سال تکامل، سم کبرا آنچنان تکامل یافته است که فقط به مولکول‌های خاصی حمله می‌کند که اغلب مولکول‌هایی اند که پزشکان نیز سعی در از بین بردن آن‌ها در بیماری‌ها دارند. پزشکان امیدوارند که با مهار قدرت زهر شاه کبرا بتوانند این سم خطرناک را مدیریت کنند تا به عوامل بیماری زا در بدن انسان حمله کند و آن‌ها را از بین ببرند و به این ترتیب یکی از خطرناک‌ترین سموم جهان را به یک ماده دارویی موثر تبدیل کنند. در حال حاضر نیز موفقیت‌هایی در این زمینه به دست آمده است.

 

سم عقرب – هر لیتر ۱۰ میلیون دلار معادل حدود ۱۳۰ میلیارد تومان

گرانترین مایعات استخراج شده از بدن حیوانات

مثل سم شاه کبرا، سم عقرب نیز به شدت محبوب و مطلوب موسسات و مراکز تحقیقاتی پزشکی سراسر جهان است. سم این موجودات مرگبار می‌تواند روزی درمان بیماری‌های خطرناکی همچون سرطان باشد. محققان در حال بررسی و جست و جوی راهی هستند تا سم عقرب را در طی عمل‌های جراحی استفاده کنند تا مکان‌های دقیق تومور‌ها را پیدا کنند و از این سم‌ها برای از بین بردن کامل آن‌ها استفاده کنند. پتانسیل سم این موجودات برای مصارف درمانی بسیار بالاست. اما چرا عقرب ۲۵۰ برابر شاه کبرا باارزش‌تر است؟! جواب ساده و به کوچکی این موجودات و اندازه کم سم موجود در بدن آن‌ها بر می‌گردد. از نیش هر عقرب نمی‌توان بیش‌تر از ۲ میلی لیتر سم استخراج کرد. علاوه بر این مواد شیمیایی موجود در سم عقرب به سرعت تجزیه می‌شوند و پس از هر بار جمع آوری باید به سرعت فریز شود. هم چنین محققان برای انجام تحقیقات خود به سموم تازه این موجودات نیاز دارند. احتمالا اکنون دلیل ارزش فوق العاده این سم خطرناک را فهمیده اید!

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار