علی‌اکبری ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی و آب مجلس در استانداری فارس برگزار شد، با اشاره به گرفتاری‌های موجود در بخش تولید اظهار داشت: با نظام فعلی بانکی کشور، رونق تولید غیرممکن و به عبارت بهتر محال است.
کد خبر: ۷۵۳۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ 13 June 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: علی‌اکبری ظهر امروز در نشست شورای گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی که با حضور اعضای کمیسیون کشاورزی و آب مجلس در استانداری فارس برگزار شد، با اشاره به گرفتاری‌های موجود در بخش تولید اظهار داشت: با نظام فعلی بانکی کشور، رونق تولید غیرممکن و به عبارت بهتر محال است.

وی با اشاره به بانک ربوی و تأثیر سوء آن بر تولید و اقتصاد کشور، از اقدام مجلس با این رویه اشتباه و ضد اسلامی بانک‌ها خبر داد و گفت: نمایندگان مجلس 3 مرتبه مصوبه حذف ربح مرکب بانک‌ها را تصویب کرده و به شورای نگهبان فرستادند اما پس از ارسال آن به مجمع تشخیص مصلحت، هنوز پاسخی از این مجمع نیامده است و معلوم نیست سرانجام این مصوبه چه شده است.

این نماینده شیراز خواستار تعیین تکلیف سریع مصوبه مذکور از سوی مجمع تشخیص مصلحت نظام شد و افزود: تا روزی که بانک‌ها ربح مرکب می‌گیرند باید هرروز شاهد این باشیم که یک عده به دلیل ناتوانی در پرداخت ربای بانکی و جریمه تأخیر و... بدهکار شده و گرفتار شوند و این مساله برای تولیدکنندگان نیز مصداق دارد.

اکبری سوداگری و واسطه گرایی را از دیگر مشکلات تولید برشمرد و اظهار داشت: امروز در تولید هرکسی که کار غیرمجاز انجام می‌دهد، راحت‌تر به مقصود خود نیز می‌رسد و بخش تولید به‌شدت گرفتار سوداگری و واسطه گرایی است.

وی همچنین گفت: متأسفانه عده‌ای همیشه می‌خواهند که این واسطه‌گری و سوداگری وجود داشته باشد چراکه از قِبَل آن منتفع می‌شوند و تا زمانی که با آن‌ها مبارزه جدی نشود، مشکل تولید نیز حل نخواهد شد.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در حل مشکل تولید در بخش کشاورزی باید به تغییر اقلیم نیز توجه کنیم و متناسب با شرایط روز، تصمیم‌گیری‌ها انجام شود.

عضو کمیسیون کشاورزی و آب مجلس شورای اسلامی افزود: امروز ما پس از یک خشکسالی با وضعیت بارش‌های خوب و ترسالی مواجه هستیم لذا تصمیمات ما نیز باید متناسب با این شرایط باشد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار