طالب نژاد با اشاره به اینکه شیراز و فارس قطب چشم پزشکی کشور است، گفت: 600 مقاله بین المللی حاصل مرکز تحقیقات چشم در مجله های بین المللی چاپ شده است.
کد خبر: ۷۵۳۶۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۴ 13 June 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمدرضا طالب نژاد»، در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین سمینار سالیانه گروه چشم دانشگاه علوم پزشکی، گفت:‌یکی از قدیمی ترین و معتبرترین سمینارهای چشم پزشکی در سطح کشور است که همه ساله در فصل بهار توسط گروه چشم و مرکز تحقیقات با همکاری انجمن چشم پزشکی ایران و فارس با حضور استادان و پیشکسوتان ایران در شیراز برگزار می شود.

 

مدیر گروه چشم دانشگاه شیراز با تاکید بر اینکه در حاشیه این سمینار شرکت های تجاری مربوط به چشم پزشکی آخرین دستاوردهای چشم پزشکی را در معرض دید قرار می دهند که 30 غرفه است، اظهارداشت: این سمینار از چهارشنبه آغاز شده و تا جمعه ادامه دارد.

 

به گفته وی، پروفسور خدادوست چشم پزشکی مدرن را در ایران بنا نهاد و اولین پیوند قرنیه توسط استاد خدادوست اجرایی شد و اکنون شیراز و فارس قطب چشم پزشکی کشور است.

 

طالب نژاد با اشاره به اینکه 600 مقاله بین المللی حاصل مرکز تحقیقات چشم در مجله های بین المللی چاپ شده که در زمینه های مختلف بوده است، افزود: مرکز تحقیقات چشم پزشکی پوستچی از قدیمی ترین مرکزهای چشم پزشکی کشور است.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از 15 هزار عمل در بیمارستان خلیلی اجرا می شود که بخشی از این تعداد روی بیماران چشم کشورهای حاشیه خلیج فارس عمان، قطر، کویت و عراق عمل انجام می شود و آنان درمان می شود، اظهارداشت: 2 سال هست که با انجمن چشم پزشکی جهانی ICO قرارداد پذیرش دستیار فلوشیپ بسته شده است که هرساله 2 دستیار از کشورهای فقیر به این مرکز می آیند که آموزش های فوق تخصصی را ببینند و در مقابل هم استادان جوان هم ایرانی در کشورهای پیشرفته با هزینه ICO به کشورهای پیشرفته می روند و آموزش می بینند.

 

برچسب ها: شیراز ، چشم پزشکی ، قطب
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار