مدبر افزود: برخورد رهبری برای همه مسوولان سیاسی و دیپلماسی یک درس بود که با حامل پیام دشمن باید عزتمندانه، محکم، قوی و با آرامش برخورد کرد.
کد خبر: ۷۵۳۸۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴ 14 June 2019

 حجت‌الاسلام محمدحسین مدبر در خطبه‌های امروز نمازجمعه شهر جهرم با اشاره به سفر نخست وزیر ژاپن به کشور ایران اظهار داشت: می‌خواستند سیاست چماق و هویج خود را به شکل دیگری به ما تحمیل کنند.

وی افزود: دشمنان با چماق تحریم و هویج پیام می‌خواهند عزت ما را بگیرند و ما را تحریم کنند.

امام جمعه جهرم گفت: مقام معظم رهبری بارها فرموده‌اند که ما به سر دو راهی انتخاب مقاومت و تسلیم قرار داریم و همه ما می‌دانیم که هر دوی این‌ها برای ما هزینه دارد اما به مراتب هزینه تسلیم بیشتر است.

وی ادامه داد: این درسی است که ما از تاریخ آموختیم؛ شخصیتی‌هایی که در برابر حق مقاومت نکردند و تسلیم شدند کارشان به باختن دنیا و آخرت رسید که نمونه آن فرزند خلیفه دوم است.

مدبر با اشاره به اینکه ممکن است به واسطه مقاومت در دنیا آسیب و سختی به ما وارد شود، بیان داشت: تسلیم شدن هم در دنیا و هم در آخرت انسان را بازنده می‌کند.

این استاد حوزه و دانشگاه‌ها از برخوردی که مقام معظم رهبری با شخصی که حامل پیام دشمن بود تشکر کرد که ذلت را نپذیرفتند و عزت را انتخاب کردند.

وی بیان کرد: گرچه ما با سفیر مشکلی نداریم اما با پیامی که در دستش است مشکل داریم و اگر دیدید مقام معظم رهبری برخلاف دیدارهای دیگر که با سران کشورها دارند آداب ظاهری دیپلماسی را رعایت نکردند به همین خاطر بود.

مدبر افزود: برخورد رهبری برای همه مسوولان سیاسی و دیپلماسی یک درس بود که با حامل پیام دشمن باید عزتمندانه، محکم، قوی و با آرامش برخورد کرد.

امام جمعه جهرم در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر اینکه شیوه گسترش باغات در شهر ما منطقی و معقول نیست، گفت: بنا به آمار 40 هزار هکتار باغ در جهرم موجود است که مقدار برداشت آب از منابع زیرزمینی تقریبا دو برابر نزولات آسمانی است.

وی با اشاره به اینکه تخمین زده می‌شود سالیانه یک میلیارد و 200 میلیون متر مکعب از سفره آب زیر زمینی برداشت می‌شود، گفت: تغییر الگوی کشت یک مسئله ضروری و مهم است.

امام جمعه جهرم با اشاره به اینکه بخش کشاورزی را نمی‌توان حذف کرد چراکه در شهر جهرم نزدیک به 50 هزار شغل مستقیم ایجاد کرده است، ادامه داد: نمی‌توان چیزی را جایگزین کشاورزی کرد بلکه باید آن را اصلاح کنیم.

مدبر گفت: کشاورزی باید آن را اصلاح و به دور از افت‌ها باشد تا بتوانیم برای صدها سال دیگر این ظرفیت را ادامه بدهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار