خرید سوغات و به یادگار بردن گوشه ای از زیبایی های سفر برای خانواده و دوستان یکی از اصلی ترین کار هایی می باشد که در بین ما ایرانی ها از گذشته تا امروز رایج بوه است.
کد خبر: ۷۵۴۰۰۲
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۴ 15 June 2019


بادام سوخته

Image result for ‫بادام سوخته‬‎

تابناک فارس به نقل از نوداد:در نتیجه اگر قصد دارید از بین سوغات شیراز انتخاب های خوبی داشته باشید، لازم است اطلاعات کافی در این زمینه داشته باشید تا بدون از دست دادن زمان، بهترین ها را انتخاب کنید. در ادامه به سوغات شیراز و اینکه از این شهر چه چیزی بخریم نگاهی خواهیم داشت.

سوغات های خوراکی شیراز

از آنجا که اکثر افراد؛ مخصوصا کودکان سوغات را خوراکی های خوشمزه می دانند، در نتیجه برای معرفی سوغات شیراز ابتدا از خوشمزه ترین ها شروع خواهیم کرد:

بادام سوختهبادام یکی از پرطرفدارترین آجیل هایی می باشد که تمام گروه های سنی به آن علاقه مند هستند، اما در شیراز می توانید طعم متفاوتی از آن را احساس کنید. بادام های برشته شده بعد از قرار گرفتن در شربت غلیظ آب و شکر حرارت داده می شوند و بعد از تبخیر آب، لایه ای براق از این شربت بر روی بادام ها باقی خواهد ماند. طعم شیرین بادام های برشته شده باعث شده است تا در لیست بهترین سوغات شیراز جای بگیرد.

مسقطیماده ی اصلی تشکیل دهنده ی مسقطی نشاسته و شکر می باشد و در نهایت چیزی شبیه به حلوا خواهد بود. نرمی و لطافت این شیرینی و پودر پسته و نارگیل روی آن برای وعده ی عصرانه و میان وعده بسیار مفید و پرطرفدار می باشد. اصلا می توان گفت، شیراز است و مسقطی اش و شک نکنید که طعم و عطر آن را در هیچ جای دیگر نمی توانید تجربه کنید. مسقطی زعفرانی، گل محمدی و پسته ای از بهترین نوع این سوغاتی های خوشمزه می باشد.

مسقطی سوغات شیراز

مسقطی سوغات شیراز

 

 

یوخه اگر به کرمانشاه سفر کنید، قطعا در شیرینی فروشی ها و فروشگاه های فروش سوغات، با نام کاک برخورد خواهید کرد. یوخه در واقع همان کاک می باشد که طعم دارچین آن می تواند لذت نوشیدن یک لیوان چای را صد چندان کند.

یوخه سوغات شیراز

یوخه سوغات شیراز

دم نوش و عرقیجاتیکی از بهترین چیز هایی که می توان به عنوان سوغات شیراز تهیه کرد، عرقیجات معروف این شهر می باشد که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار می باشند. عرق بیدمشک و بهارنارنج و گل نسترن که آرامش بخش هستند و عطر فوق العاده ای دارند، چیزی نیست که بتوان براحتی فراموشش کرد. البته پیشنهاد می کنیم از دارو های گیاهی این شهر که از شهرت بسیار بالایی برخوردار می باشند، حتما مقداری به عنوان دم نوش بخرید و به یادگار ببرید.

دم نوش و عرقیجات سوغات شیراز

دم نوش و عرقیجات سوغات شیراز

رنگینکاگر ماه مبارک رمضان به شیراز سفر کردید و مهمان مردم خونگرم این شهر بودید، شک نکنید که بر سر سفره افطار یک ظرف رنگینک را مشاهده خواهید کرد که از نظر غذایی ارزش زیادی دارد. آرد برشته شده در روغن و قرار دادن آن ها در لایه های خرما می تواند دسر خوشمزه ای باشد. این سوغات شیراز را اگر نمی توانید با خود به خانه ببرید اصلا مهم نیست، مهم این است که حتما آن را امتحان کنید و از خوردنش لذت ببرید.

رنگینک سوغات شیراز

رنگینک سوغات شیراز

 

سوغات شیراز؛ صنایع دستی


به همان اندازه که شیراز از نظر معماری در تمام دنیا شناخته شده می باشد، به همان اندازه و چه بسا بیشتر بخاطر داشتن صنایع دستی شهرت دارد. با توجه به اینکه زنان و مردان سختکوش و هنرمند عشایر زیادی در این شهر زندگی می کنند، در نتیجه می توان گوشه هایی از هنر آن ها را در بین صنایع دستی و سوغات شیراز مشاهده کرد.

نمدهای زیبا و باکیفیتنمدمالی یکی از اصلی ترین هنر های ایرانی می باشد که در شیراز از رونق زیادی برخوردار است و در بازار های این شهر براحتی می توانید این هنر زیبا را ببینید. زیرانداز، پادری و حتی کیف و وسایل تزئینی نیز از جمله محصولات نمدی می باشند که در رنگ و طرح های مختلف تولید میشود.

نمد سوغات شیراز

نمد سوغات شیراز

گلیماز جمله محصولاتی که در بین گردشگران خارجی به شدت مورد توجه قرار گرفته است، گلیم می باشد که با توجه به جنس بکار رفته در آنها، تنوع بسیار زیادی دارد. بهترین نوع گلیم شیراز از پشم گوسفندان و موی بز و همچنین ابریشم تهیه میشود که یکی از هنر های عشایر این مرز و بوم محسوب میگردد. پیشنهاد می کنیم گلیم را در بین سوغات شیراز قرار دهید و گوشه ای از هنر مردم این نقطه از ایران را برای خانواده و دوستان به یادگار ببرید.

گلیم سوغات شیراز

گلیم سوغات شیراز

قلم زنیصنایع دستی اصفهان و شیراز با هم شباهت زیادی دارد، برای مثال قلمزنی از جمله هنر هایی می باشد که صدای قلم استادکاران این هنر در بازار های قدیمی شیراز به گوش میرسد. با توجه به ظرافت و جنس ظروف قلمزنی که اغلب مس و نقره می باشد، از نظر مادی ارزش زیادی داشته و زیبایی آن ستودنی ست. گلدان، جاقلمی، بشقاب، تابلوی های تزئینی و جواهرات و بدلیجات قلمزنی شده از جمله مواردی می باشند که هر یک می توانند انتخابی عالی به شمار آیند.

قلم زنی سوغات شیراز

قلم زنی سوغات شیراز

میناکارییکی دیگر از هنر های مشترک بین شیراز و اصفهان، میناکاری بر روی ظروف و جواهرات می باشد که از نظر مادی و هنری ارزش بسیار زیادی دارد. در سال های اخیر تنوع بالایی در این هنر به چشم میخورد و بهترین نمونه های آن را می توان در جواهرات، گلدان و وسایل تزئینی و ساعت و دیوارکوب ها مشاهده کرد.

مینا سوغات شیراز

مینا سوغات شیراز

گبهایل قشقایی یکی از بزرگترین عشایر شیراز می باشند که از گذشته تا امروز و نسل به نسل در این دیار زندگی کرده اند. گبه بافی از جمله هنر های مرسوم بین زنان و مردان این ایل محسوب میگردد که بخاطر زیبایی و منحصر به فرد بودن آنها، نگاه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جلب کرده اند.

گبه سوغات شیراز

گبه سوغات شیراز

شیشه گریشیشه گری از اصلی ترین هنر های رایج در شیراز می باشد و یکی از بهترین تجربیاتی که در طول سفر به این شهر می توانید کسب کنید، تماشای نحوه ی فرم دهی شیشه و تهیه ی گلدان و ظروف بسیار ظریف می باشد. البته اگر قصد دارید از هنر شیشه گری به عنوان سوغات شیراز گوشه ای را به یادگار ببرید، به شکننده بودن آن ها توجه داشته باشید.

ظروف شیشه ی سوغات شیراز

ظروف شیشه ی سوغات شیراز

گیوه اگر برای یک لحظه عشایر قشقایی شیراز که بار ها در تلویزیون و سریال های معروف مانند روز و روزگاری دیده اید را بخاطر آورید، قطعا کفش های پارچه ای سفید رنگ آن ها توجه تان را جلب خواهد کرد. گیوه نوعی کفش پارچه ای می باشد که در شیراز و تبریز تهیه میشود و برخلاف گذشته، امروزه تنوع بالایی دارند و به عنوان کفش روفرشی کاربرد زیادی پیدا کرده اند.

گیوه سوغات شیراز

گیوه سوغات شیراز

رند؛ کلیم نرم و لطیفاز دیگر صنایع دستی که ساخته ی دستان مردان و زنان هنرمند عشایر قشقایی شیراز می باشد، می توان به رند اشاره کرد. در واقع رند همان گلیم است، اما جنس به کار رفته در آن از نرمی و لطافت بیشتری برخوردار می باشد و می تواند یکی از بهترین گزینه ها در بین سوغات شیراز قرار گیرد.

رند؛ کلیم نرم و لطیف سوغات شیراز

رند؛ کلیم نرم و لطیف سوغات شیراز

از دیگر هنر های مرسوم در این شهر که به بازار های آن رنگ و لعاب خاصی داده اند می توان به خاتم کاری، منبت کاری، جاجیم بافی، نقره کاری، سفالگری و مینیاتور اشاره کرد که هر یک زیبایی و خوبی های خاص خودشان را خواهند داشت.

بهترین سوغات شیراز

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار