آبشار فدامی از زیباترین جاذبه‌های واقع در فارس است که در جنوب شرق داراب قرار گرفته و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی در جوار خود دارد.
کد خبر: ۷۵۴۰۳۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹ 15 June 2019

تابناک فارس به نقل از فارس: آبشار فدامی از زیباترین جاذبه‌های واقع در فارس است که در جنوب شرق داراب قرار گرفته و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی در جوار خود دارد.

ترکیب آب‌ها

یک جوان دارابی با معرفی این آبشار منحصر به فرد می‌گوید: 4 نوع آب در فاصله 20 متری آبشار شیرین با یکدیگر مخلوط می‌شوند.

امیر مقدس‌فر ادامه می‌دهد: در مکان ترکیب این آبها یک استخر طبیعی همچون حوضچه ایجاد شده است و جالب اینکه آب شرب اهالی شهر فدامی و روستاهای مجاور آن از آب شیرین همین آبشار تامین می‌شود.

وی این آبشار را مقصد سفر بسیاری از گردشگران می‌داند و عنوان می‌کند: عرض آبشار شیرین فدامی زمانی به 800 متر می‌رسید و عریض‌ترین آبشار طبیعی کشور به شمار می‌رفت.

سقوط آب و آب‌تنی

یک برگزارکننده تورهای طبیعت‌گردی نیز با اشاره به زیبایی چشمگیر آبشار فدامی بیان می‌کند: چشمه فدامی پس از عبور از بستر یک کیلومتری به یک پرتگاه می‌رسد و سقوط آب از این پرتگاه یکی از زیباترین آبشارها را پدید می‌آورد.

زهره کیامرثی می‌افزاید: ریختن آب آبشار به رودخانه شور تا اندازه زیادی شوری رودخانه را کاهش می‌دهد.

 

 

وی با ذکر وجود غارهای متعدد با عمق و قندیل‌های مختلف در این جاذبه طبیعی اظهار می‌کند: فعالیت‌های زمین‌شناسی منجر به تشکیل گسل ،‌ طاق دیس و ناودیس، بلورهای سنگی و نمکی و ... در طبیعت این منطقه شده است که دیدن آنها برای گردشگران خالی از لطف نیست.

کیامرثی حوضچه پایین آبشار را مکان مناسبی برای آب‌تنی در فصل گرما معرفی می‌کند و می‌گوید: اکثر خانواده‌هایی که برای تفریح به آبشار فدامی سفر می‌کنند برای خنک شدن به آب می‌زنند و در حوضچه پایین آبشار خود را خنک می‌کنند.

تنگه رغز

این تورگردان با وصف تنگ رغز می‌گوید: این تنگه نیز در شهر داراب قرار دارد و ضمن داشتن چشمه‌های متعدد از 64 آبشار نیز برخوردار است و از خوش آب و هواترین مناطق طبیعتی فارس به شمار می‌رود.

 

 

کیامرثی ادامه می‌دهد: از اردیبهشت تا اوایل مهر به دلیل پرآب بودن این تنگه بهترین فصل سفر به شمار می‌رود و برای رسیدن به این تنگه از طریق گردنه دراکویه باید سفر کنید.

وی اضافه می‌کند: از این گردنه با 2 ساعت پیمودن جاده خاکی و کمی سنگ‌نوردی به تنگ زیبای رغز خواهید رسید که مورد توجه بسیاری از علاقمندان به طبیعت‌گردی است.

جاذبه‌های نزدیک

یک کارشناس باستان‌شناسی از جاذبه‌های تاریخی نزدیک به آبشار فدامی نام می‌برد و اظهار می‌کند: بقایای شهر تاریخی دارابگرد در 11 کیلومتری جنوب شهر داراب قرار دارد.

علی مراد ادامه می‌دهد: اگر به داراب سفر می‌کنید می‌توانید آثار کاخ منسوب به اردشیر پاپکان را در شهر دارابگرد نیز ببینید.

 

 

وی اضافه می‌کند: امامزاده شاهزاده ابوالقاسم(ع)، امامزاده پیر غریب، 25 کیلومتری غرب داراب، چشمه و آبشارهای رَغِز، چهارطاقی تنگ چک‌چک، آسیاب سنگی که در دل کوه قرار دارد و آتشکده آذرجو از دیگر جاذبه‌های دیدنی است که ضمن سفر به آبشار دامی می‌توان از آنها نیز دیدن کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار