در پی انتشار یک مطلب کذب و بدون منبع رسمی در فضای مجازی با عنوان «پول بگیرید، اخراجید» اداره کل آموزش وپرورش فارس جوابیه‌ای منتشر کرد.
کد خبر: ۷۵۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰ 16 June 2019

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:در پی انتشار یک مطلب کذب و بدون منبع رسمی در فضای مجازی با عنوان «خط و نشان آقای مدیرکل برای مدیران مدارس/پول بگیرید، اخراجید!» اداره کل آموزش و پرورش فارس جوابیه‌ای منتشر کرد.

در این جوابیه آمده است:

مدیرکل آموزش و پرورش فارس هیچگونه مطلبی با این عنوان که در فضای مجازی منتشر شده است بیان نکرده و اینگونه تیتر‌های در اصطلاح رسانه‌ای زردرنگ صرفا" براساس ذهنیات و برداشت افراد از یک خبر و برای جلب توجه و افزایش بازدیدکننده‌های کانال‌ها و برخی سایت‌ها در فضای مجازی نگاشته شده است.

مدیرکل و اعضای شورای معاونین آموزش وپرورش فارس در تمامی جلسات مربوط به ستاد ثبت نام، درخصوص برخورد مستقیم با همکاران فرهنگی حساس هستند و تاکید دارند که در صورت مشاهده تخلفات احتمالی، حتما ضمن انجام تحقیقات کامل، آبرو و شان افراد و همکاران فرهنگی حفظ وموارد تخلف حتما ابتدائا" از طریق مبادی قانونی ورسمی درون سازمانی و بدون غوغا وهیاهو رسیدگی شود و لذا طرح مباحثی همچون اخراج مدیران مدارس به دور از شان و جایگاه فرهنگی و مدیران آموزش و پرورش است.

در ادامه آمده است، بر اساس شیوه نامه ستاد ثبت نام وزارت و بر اساس تاکیدات فراوان همانند سال‌های قبل، دریافت وجه از اولیای دانش‌آموزان در زمان ثبت‌نام تا ابتدای مهرماه و شروع سال تحصیلی به جزمبلغ بیمه و کتاب درسی ممنوع است و پس از آن و با تشکیل انجمن‌های اولیا و مربیان و بر اساس مجوز‌های قانون تشکیل شورا‌های آموزش و پرورش، مدارس می‌توانند نسبت به جلب مشارکت‌های داوطلبانه اولیا و همچنین با محوریت خیرین اقدام کنند.

بر اساس این جوابیه، شهریه تحصیل تنها برای مدارس شاهد و استعداد‌های درخشان و همچنین مدارس نمونه دولتی برای برگزاری کلاس‌های فوق برنامه طبق قانون مصوب شده و تاکید شده است که حتما در دید اولیا دانش آموزان قرار گیرد.

بر اساس این جوابیه همچنین تاکید شده است: در صورتی که گزارشی در خصوص اخذ شهریه در سایر مدارس ودر زمان ثبت نام اخذ شود حتما" موارد توسط بازرسان ادارات آموزش وپرورش در سراسر استان بررسی و به تخلفات بر اساس قوانین موجود رسیدگی می‌شود.

همچنین مجدد تاکید شده است که اولیای دانش آموزان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفی از سوی مدارس مراتب را به شماره تماس‌های ۳۲۳۵۹۶۱۳ و ۳۲۳۵۵۶۰۹ اطلاع و یا به سامانه الکترونیکی پاسخگویی به شکایات به آدرس: http://shekayat.medu.ir/ مراجعه کنند.

در پایان این جوابیه از همگان خواسته شده ضمن رعایت اخلاق در انتشار اخبار و اطلاعیه‌ها صرفا" موارد را از طریق خبرگزاری‌های رسمی و همچنین پرتال اطلاع رسانی آموزش و پرورش فارس پیگیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار