ابراهیمی:شایع ترین مصرف موادمخدر در فارس به ترتیب تریاک، هروئین و شیشه و همچنین حشیش است
کد خبر: ۷۵۴۶۴۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲ 17 June 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمدرضا ابراهیمی»، امروز (دوشنبه 27 خرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه با توجه به روند فزاینده مواد مخدر در دنیا در جهان هم اکنون 275 میلیون نفر حداقل یک بار استفاده کرده اند، گفت: این رقم پنج و 6 دهم درصد کل مردم جهان است.

 

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با تاکید بر اینکه 800 نمونه مواد مخدر روانگران در جهان وجود دارد، یادآور شد: مواد مخدر و روانگردان به عنوان ابزاری محسوب می شود که مورد توجه کشورهای استعماری است.

 

وی با اشاره به اینکه پول نامشروع مواد مخدر، به سمت تروریسم پیش می رود، اضافه کرد: داعش به افغانستان رفته و لابراتوارهای مختلف را ایجاد کرده است و از این رو کشفیات شیشه در شرق کشور شکل گرفته است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه دشمن روی نهاد خانواده، مدارس و دانشگاه ها هدف گذاری کرده است، افزود: در سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر، برنامه های مختلفی در نظر گرفته شده و باید در این کشور حساسیت در مردم و مسئولین ایجاد کنیم که بدانند موادمخدر یک تهدید بزرگ است.

 

ابراهیمی با اشاره به اینکه آموزش و پرورش باید معلمین پرورشی را به عنوان یک نیروی متخصص تربیت کند تا در مدارس علیه موادمخدر فعالیت کنند، تاکید کرد: غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدای مبارزه با مواد مخدر و تبیین موضوع مبارزه با مواد مخدر در پیش از خطبه های نماز جمعه شیراز و شهرستان ها از جمله این برنامه هاست.

 

وی از برگزاری پیاده روی خانوادگی «سلامت همگام عدالت و عدالت همگام سلامت» در بلوار چمران 31 خرداد ساعت هفت و 30 دقیقه خبر داد و گفت: زنجیره انسانی با شعار «یاری گر هم باشیم» در جوار این پیاده روی برگزار می شود.

 

رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس با تاکید بر اینکه همایش بزرگ مبارزه با مواد مخدر 6 تیرماه ساعت 8 صبح برپا می شود، افزود: یکصد نمایشگاه ثابت و سیار در این ایام برپا می شود.

 

وی اضافه کرد: امسال تئاترهای خیابانی با موضوع پیشگیری از اعتیاد اجرا می شود و 2 نمایشگاه دائمی در شیراز و اقلید هم در این خصوص خواهیم داشت.

 

این مقام مسئول از برگزاری 90 همایش با موضوع پیگیری از اعتیاد خبر داد و یادآور شد: در سال 97 بیش از 45 تن و سال جاری تاکنون 13 تن انواع موادمخدر کشف شده است.

 

وی با اشاره به اینکه از 14 اسفند تا الان یک هزار و 800 نفر از معتادان پرخطر و تزریقی را جمع کردیم که 50 نفر از این افراد معتاد متجاهر زن است و 38 درصد جرائم خرد فارس کاهش یافت، اضافه کرد: زمان نگهداری سه ماه نگهداری به 6 ماه تبدیل شده است.

 

ابراهیمی گفت: باید قانون مبارزه با موادمخدر تغییر یابد و استمرار کارهای پیشگیری از موادمخدر در اولویت باشد.

 

وی با اشاره به اینکه در اطراف 45 مدرسه شیراز و 10 دانشگاه موادمخدر توزیع می شد که هم اکنون این محل ها جمع آوری شده است، افزود: متاسفانه مصرف «گل» در میان دانشجویان هم وجود دارد و مدیران هر دستگاه باید در رابطه به موادمخدر احساس مسئولیت کنند.

 

ابراهیمی تاکید کرد: طرح مبارزه با موادمخدر در 15 مدارس و سه مورد هم دانشگاه ها شکل گرفته است.

 

این مقام مسئول اظهارداشت: شایع ترین مصرف موادمخدر در فارس به ترتیب تریاک، هروئین و شیشه و همچنین حشیش است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار