مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: روند ثبت‌نام قطعی دانش آموزان ابتدایی در سطح استان،با حضور والدین دانش آموزان از اول لغایت 15 تیرماه در مدارس ابتدایی انجام می‌شود.
کد خبر: ۷۵۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۵ 17 June 2019

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی آموزش‌وپرورش فارس، دکتر علی عسکر نجفی در برنامه زنده تلویزیونی "نگاه روز" از شبکه استانی فارس ،گفت: با پایان سال تحصیلی و به‌منظور اجرای مطلوب فرایند ثبت‌نام دانش آموزان برای سال تحصیلی جدید در اداره کل آموزش‌وپرورش فارس و سایر ادارات آموزش‌وپرورش مناطق و شهرستان‌ها برنامه‌ریزی لازم انجام‌شده است.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: به‌منظور ثبت‌نام نوآموزان بدو ورود به پایه اول ابتدایی ، این دانش آموزان لازم است قبل از ثبت‌نام قطعی در طرح سنجش سلامت شرکت کنند که به همین منظور 70 پایگاه سنجش سلامت در سطح استان راه‌اندازی شده است که از این تعداد 13 پایگاه در شهر شیراز مستقر می‌باشد.

وی با اشاره به آغاز فرایند پذیرش نوآموزان بدو ورود در پایگاه سنجش سلامت در سطح استان از اول تیرماه ، گفت: از سال گذشته اجرای طرح سنجش سلامت برای پیش‌دبستانی‌ها در سطح استان اجرا شد و در سال جاری نیز پیش‌بینی لازم برای پذیرش 100 درصد پیش‌دبستانی‌ها در نواحی چهارگانه شیراز و مرودشت و 50 درصد پیش‌دبستانی‌ها در سایر مناطق و شهرستان‌های استان فراهم‌شده است.

نجفی همچنین گفت: به‌منظور سهولت کار والدین دانش آموزان اول ابتدایی برای ثبت‌نام فرزندان خود در مدارس شیراز، سامانه الکترونیکی ثبت‌نام مدارس فارس به آدرس http://saman.farsedu.ir/ برای پیش ثبت‌نام دانش آموزان ابتدایی در نظر گرفته‌شده که والدین دانش آموزان در بازه زمانی20 لغایت 26 خردادماه ، نسبت به‌پیش ثبت‌نام فرزندان پایه اول ابتدایی خود اقدام نموده‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس گفت: روند ثبت‌نام قطعی دانش آموزان ابتدایی در سطح استان،با حضور والدین دانش آموزان از اول لغایت 15 تیرماه در مدارس ابتدایی انجام می‌شود.

نجفی گفت: پیش ثبت‌نام دانش آموزان در پایه هفتم دوره متوسطه اول مدارس شیراز نیز از طریق سامانه ثبت‌نام مدارس فارس از 10 تیرماه آغاز می‌شود و تا 16 تیرماه ادامه خواهد داشت و ثبت‌نام قطعی در این دوره تحصیلی نیز از 22 تیرماه تا 6 مردادماه با حضور در مدارس سراسر استان انجام می‌شود.

وی در خصوص ثبت‌نام دانش آموزان استان در پایه هفتم مدارس نمونه دولتی استان نیز گفت: با تبدیل مدارس نمونه دولتی به مدارس هیئت‌امنایی از سال گذشته ، دانش آموزان متقاضی این مدارس نیز می‌توانند از 9 لغایت 16 تیرماه به مدارس موردنظر مراجعه و نسبت به تکمیل فرم ثبت‌نام در این مدارس اقدام نمایند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس افزود : نتیجه قطعی پذیرش دانش آموزان در این مدارس نیز ،بر اساس شرایط و ضوابط خاص این مدارس 20 تیرماه اعلام می‌شود.

وی همچنین گفت: با توجه به اینکه نتایج آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان در نیمه دوم مردادماه اعلام خواهد شد، لازم است اولیای عزیز حتما نسبت به ثبت‌نام دانش‌آموز خود در یکی از مدارس عادی یا هیئت‌امنایی استان اقدام نمایند تا حقی از آن‌ها تضییع نشود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس تأکید کرد: چنانچه پس از اعلام نتایج مدارس استعدادهای درخشان، دانش‌آموز در این مدارس قبول‌شده باشد اولیا می‌توانند نسبت به انتقال و ثبت‌نام دانش‌آموز خود به این مدارس اقدام نمایند و جای نگرانی نیست.

وی همچنین گفت: چنانچه دانش‌آموزی نیز در مدارس غیردولتی ثبت‌نام‌شده باشد و در آزمون ورودی پایه هفتم مدارس استعدادهای درخشان قبول‌شده باشد، در صورت انتقال به این مدارس شهریه پرداختی به مدارس غیردولتی به آن‌ها عودت داده می‌شود.

نجفی گفت: ثبت‌نام دانش آموزان در دوره متوسطه دوم نیز از 8 مردادماه آغاز می‌شود و این فرایند تا 21 مردادماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش‌وپرورش فارس درزمینهٔ اجرای طرح اوقات فراغت دانش آموزان در طول تابستان نیز گفت: تربیت هیچ‌گاه تعطیل‌بردار نیست و دانش آموزان در طول تابستان نیاز به تربیت دارند و آموزش‌وپرورش نیز باید در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشد .

وی گفت: آموزش‌وپرورش برای اجرای مناسب طرح اوقات فراغت در تابستان، نیازمند همکاری نهادهای فرهنگی در سطح استان است و در همین راستا ستاد اوقات فراغت استان با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل و با توجه به ظرفیت و توانمندی این دستگاه‌ها برنامه‌ریزی لازم برای پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان در طول تابستان انجام می‌شود.

نجفی افزود: در همین راستا در آموزش‌وپرورش 220 کانون ورزشی درون و برون مدرسه‌ای ، 180 کانون فرهنگی و تربیتی، 120 دارالقرآن، 35 پژوهش سرا و 734 مدرسه آمادگی ارائه خدمات در تابستان به دانش آموزان سراسر فارس هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار