پژمان ادامه داد: در فصل زراعي ٩٧ توليد ٣٠ تا ٣٢ هزار تن كلزا داشتيم كه در سال جاري هم پيش‌بيني شده سطح كشت تا ٨٤ هزار تن برسد .
کد خبر: ۷۵۴۶۶۷
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 17 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: حسين پژمان دوشنبه ٢٧ خرداد و به مناسبت هفته جهادکشاورزی در یک کنفرانس خبری با اشاره به سه رسالت اصلي سازمان جهاد كشاورزي در سه محور تامين امنيت غذايي، حفاظت از منابع پايه توليد و تامين معيشت و ايجاد اشتغال، بيان كرد: علي‌رغم حاكميت ١١ سال خشكسالي در فارس اما با بكارگيري دانش ‎ هاي فني روز، موفق به حفظ سهم ١٠ درصدي فارس در توليدات كشاورزي كشور شده ايم .

وي همچنين با بيان اينكه بهره‌وري آب، اساس همه برنامه ريزي‌ها در اين سازمان است، خاطرنشان كرد كه در سال‌هاي اخير شاهد كاهش سطوح كشت زراعي و افزايش سطوح باغي هستيم .

معاون بهبود توليدات گياهي سازمان جهاد كشاورزي فارس همچنین با بيان اينكه نزديك به ٨٥ درصد توليدات روغني ايران از خارج وارد مي‌شود، اين موضوع را پاشنه آشيلي براي كشور خواند .

پژمان ادامه داد: در فصل زراعي ٩٧ توليد ٣٠ تا ٣٢ هزار تن كلزا داشتيم كه در سال جاري هم پيش‌بيني شده سطح كشت تا ٨٤ هزار تن برسد .

وي اضافه كرد: در بحث گندم نيز كه پايه امنيت ملي كشور است طي چند سال اخير خودكفايي داشته‌ايم و پيش‌بيني توليد گندم به ميزان ١٤.٥ ميليون تن در كشور شده كه ١.٢ ميليون تن آن سهم فارس است .

پژمان افزود: در بحث بذر نيز اهداف و تكاليفي توسط وزارتخانه مشخص شده و براساس آن ضريب نفوذ بذر اصلاح شده در فارس بايد ٦٥ درصد باشد كه ٥٥ هزار تن بذر در فصل زراعي گذشته توليد شد كه در فصل زراعي جاري هم همين ميزان پيش‌بيني مي‌شود.

به گفته معاون جهاد کشاورزی استان فارس گیاه كلرنگ در فصل زراعی جاری، در سطح بيش از ١٠ هزار هكتاري در فارس كشت شده است .

پژمان همچنين به آفت ملخ در ١٤ شهرستان استان فارس اشاره و با بيان اينكه تاكنون در ٣٥ هزار هكتار مبارزه با ملخ انجام شده است، خاطرنشان كرد: پيش‌بيني مي‌شود كه تا دو هفته آينده حمله نسبتا سنگين ملخ در فارس ادامه داشته باشد.

برچسب ها: تولید ، کلزا ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار