شهردار چالوس گفت: مبادی ورودی شهر چالوس در راستای جذب بيشتر گردشگران درآینده ای نزدیک اصلاح می شود.
کد خبر: ۷۵۴۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۶ 18 June 2019

شهردار چالوس گفت: مبادی ورودی شهر چالوس در راستای جذب بيشتر گردشگران درآینده ای نزدیک اصلاح می شود.

شهردار چالوس در گفت وگو با ايسنا ، با اشاره به اصلاح مبادی ورودی شهر چالوس در آينده نزديک، اظهار كرد: با توجه به اینکه شکل هندسی و نمای بصری کلیه ورودی های شهر چالوس از وضعیت مناسبی برخوردار نيست بنابراین یکی از دغدغه های شهرداری و اعضای شورا در دوره پنجم اصلاح این ورودی ها است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه فرماندار چالوس نیز با اشرافیت کامل نسبت به این موضوع هماهنگی ها و جلسات متعدد را برگزار کرد بنابراين در آينده نزديک عمليات اجرايی اصلاح هندسی ورودی شهر در دو نقطه انجام می شود.

شهردار چالوس به برخی از اقدامات شهرداری که در حال اجرا و یا پیگیری هستند، اشاره کرد و گفت: اجرای رفیوژ میانی کمربندی تنکابن (بزرگراه شهید زندی) با هزینه دو ميلیارد تومان از سوی شهرداری در ازای حق تبلیغات محیطی یکی از این پروژه ها انجام شد كه با اجرای آن با طول ۴ کیلومتر باعث ایجاد فضای سبز مناسب در معابرمی شود.

ردایی با بیان اینکه اصلاح ورودی شهر چالوس از سمت خط هشت( کاسپین) از دیگر اقدامات در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: با اصلاحات ترافیکی و‌ نصب چراغ قرمز و توسعه بلوار به سمت ساحل در میدان خط هشت (کاسپین ) و همچنین نصب تابلوهای راهنمای مسیر، مبدا ورودی شهر نیز اصلاح خواهد شد.

وی بیان کرد: تهیه طرح اصلاح ورودی عملیات اصلاح سر ترانشه، رمپ های ورود و خروج و فضای سبز در قسمت ورودی شهر چالوس از جاده قدیم و کمربندی نوشهر از دیگر اقدامات است که پس از نهایی شدن مجوزات، به پیمانکار واگذار خواهد شد.

شهردار چالوس یادآور شد: ساماندهی خیابان شورا و منطقه دارکلا (زیر پل کمربندی) و‌ زیبا سازی ورودی شمال آباد و دارمیشکلا از دیگر برنامه های در دست اجرای شهرداری است.

 

سعيد رضوی عضو شورای اسلامی شهر چالوس نيز در گفت وگو با ایسنا، با بيان اينكه اصلاح هندسی ورودی های شهر يكی از طرح هايی بوده است كه مجموعه مديريت شهری در دوره پنجم پيگير آن بود، اظهار كرد: يكی از اشكالات اساسی كه در ورودی های شهر چالوس وجود دارد اين است كه به نحوی طراحی شده اند كه شهر را عملا از مدار توریستی خارج می كنند يعنی اگر مسافری از پارك سنگی از جاده كندوان وارد شود عملا بايد به سمت نوشهر برود و بعد از طی كردن يک دوربرگردان وارد شهر شود كه نيازمند طی كردن مسيری طولانی است.

وی گفت: بررسی های زيادی برای اصلاح اين مسير كه تاثير زيادی در جذب گردشگر دارد توسط تيم كارشناسی، شهردار، اعضای شورای شهر و شورای ترافيک صورت گرفت و نتيجه بر اين شد كه بايد اصلاح هندسی در دو ورودی شهر پارک سنگی و خط هشت اجرا شود.

عضو شورای اسلامی شهر چالوس با اشاره به اينكه به دليل نبود زيرساخت های لازم برای جذب گردشگر شهر چالوس عملا از آن بهره ای نمی برد، افزود: در اين راستا ورودی خط هشت (كاسپين) به سمت راديو دريا توسعه داده شد و در منطقه راديو دريا نيز در سه فاز زيرساخت های لازم برای بدنه راه در حال آماده سازی است.

رضوی با ابراز خوشنودی از اينكه در حال حاضر منظر خوبی برای جذب گردشگر ايجاد شده است، تاكيد كرد: با هوشمند سازی خط هشت و نصب چراغ راهنما، يک مكثی از جنس هندسی و مهندسی شده انجام می شود واين اجازه و حق انتخاب را به توريست می دهد كه كه به صورت مستقيم وارد مسير ساحلی چالوس در داخل شهر شود كه تاثير زيادی در افزايش مسافر به داخل شهر و بهره گيری از ساحل دريا دارد.

وی در ادامه با بيان اينكه معابر شهر چالوس مانعی برای رسيدن توريست و گردشگر به برخی نقاط گردشگری شهر است، افزود: در اين راستا شهرداری و شورای شهر در حال تملک برخی نقاط كور و پرترافيک است كه بخشی نيز انجام شده است و در كنار نوار ساحلی، آزاد سازی رينگ دو می تواند نگرانی ما را از شبكه معيوب عبور و مرور كاهش دهد.

عضو شورای شهر چالوس تصریح کرد: اگر تنها پنج درصد توريستی كه از آزاد راه عبور می كند را بتوان وارد شهر چالوس كرد مي توان بالغ بر 10 برابر اعتبار شهرداری چالوس را جذب سيستم اقتصادی شهر كرد.

رضوی خاطرنشان کرد: اصلاح هندسی پارک سنگی و ورودی خط هشت برای رسيدن آسان تر به ساحل دريا از اولويت هايی است كه در حال اجرا است زيرا شهر چالوس با داشتن بيشترين نوار ساحلی به طول 5.5 كيلومتر، يكی از زيباترين سواحل آزاد شده در حوزه شهر را دارد كه تاثير زيادی در جذب گردشگر دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار