نماینده مردم جهرم تاکید کرد: آقای رییس جمهور به مشکلات جامعه فرهنگیان به صورت ویژه توجه کنید.
کد خبر: ۷۵۵۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲ 18 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: ترامپ با مشی دلال مابانه و عدم رعایت اصول سیاسی و دیپلماتیک آمریکا را در آستانه اضمحلال و فروکشی قرار داده است. ما خود تجربه شاهی خودکامه را داشته‌ایم؛ پس به مردم آمریکا توصیه می‌کنیم به رفتار رییس جمهور خود توجه کنند و کشور خود را نجات دهند.

وی ادامه داد: او می‌داند که مشروعیت خود را از دست داده است و از حمایت کنگره و مردم خود دیگر برخوردار نیست. من از مواضع شجاعانه مقام معظم رهبری تشکر می‌کنم. دنیا باید بداند خرد شدن سایه پوشالی آمریکا که به همه سایه انداخته بود امروز مدیون صلابت مقام معظم رهبری و پایمردی ملت ایران است. همچنین از تلاش نخست وزیر ژاپن که با حسن نیت به کشور ما سفر کردند تشکر می‌کنم. آمریکا و رژیم صهیونیستی قابل اعتماد نبوده و ما ملتی نیستیم که دست دوستی به رژیم‌های اهریمی بدهیم. حال از رهبران اروپایی می‌خواهیم که با جلب اعتماد جهانی اعتبار و استقلال خود را احیاء کنند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم ما پیرو رهبر صلح‌جوی خود هستند. ما ضمن محکومیت مواضع خرابکارانه نظام سلطه در خلیج فارس و دریای عمان از هوشیاری سپاه پاسداران قدردانی می‌کنیم و با تمام وجود از برادران خود دفاع خواهیم کرد و از آنها می‌خواهیم با تمام قدرت در برابر ظلم جهانی مقاومت کنند و پوزه آنها را به خاک ذلت بمالند.

رضایی کوچی اظهار کرد: یکی از اهداف اساسی انقلاب اسلامی دستیابی به رفاه اجتماعی و تامین نیازهای اولیه مردم بوده است تا مردم احساس سلامت، امنیت و آرامش کنند که از شاخص‌های ارزی آن نیز قدرت خرید و کسب تسهیلات و امکانات زندگی است. نظام استکباری به سردمداری اسرائیل و آمریکا اکنون تحریم‌های ظالمانه پیش‌ گرفته که با دو نتیجه مستقیم و نتیجه روانی قصد دارد در جامعه ایجاد نارضایتی کند. اگرچه جنبه روانی تحریم اثر خود را از دست داده است، ولی تداوم آن در عین کاهش مشروعیت آمریکا در نظام بین‌المللی اثرات خود را حفظ کرده که لازم است با مدیریت صحیح با آن مقابله شود. پس لازم است معیشت و اقتصاد مردم مورد حمایت قرار گیرد و منابع هدفمندسازی یارانه به بخش‌های کم‌درآمد جامعه پرداخت شود.

وی تاکید کرد: کنترل قیمت‌ها و بهبود وضعیت اشتغال متضمن رونق تولید و تحقق شعار سال است که ما باید توجه کنیم در تحقق شعار رونق تولید با سه معضل روبه‌رو هستیم که دولت باید به آن ورود کند. در خصوص بحث اشتغال پایدار روستایی باید گفت علی‌رغم مصوبه مجلس شورای اسلامی برای تامین منابع این مهم عمل کرده بانک مرکزی در تامین منابع و وزارت تعاون به دلیل مسدود کردن سلیقه‌ای سامانه کارا مثبت و قابل قبول ارزیابی نمی‌شود. عدم استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و سرمایه‌های پراکنده، بروکراسی دست‌وپاگیر، ناکارآمدی نهادهای مالی و عدم استفاده از بازار پول و سرمایه از مواردی است که باید به آن توجه شود.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: گذر دیگر مشغولیت غیرموثر مدیریت ناکارآمد در کشور است. امروز ۷۰ شورا، کارگروه، کمیسیون و ستاد در کشور فعالیت می‌کنند که با برگزاری بیش از حد جلسات و درگیر کردن مسئولین عامل نارضایتی جامعه شدند. متاسفانه کار به جایی رسیده که ملاک ارزیابی مدیران، میان تشکیل این جلسات و شرکت در آن است نه راه انداختن کار مردم. ۷۰ درصد این مراجع به موجب تصمیمات هیات دولت و تنها ۳۰ درصد این مراجع به موجب قانون تاسیس شده است. در جایی که شورای برنامه‌ریزی استان وجود دارد تمام این مراجع زاید بوده و باید حذف شود تا با چابک‌سازی بخش دولتی برای مقابله بهتر با اثر تحریم‌ها و در جهت محقق ساختن شعار سال گامی موثر برداریم.

وی در پایان تاکید کرد: آقای رییس جمهور به مشکلات جامعه فرهنگیان به صورت ویژه توجه کنید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار