رئیس مرکز بهداشت شهرستان شیراز گفت: تست فشار خون برای افراد بالای ۳۰ سال اجباری نیست اما برای سلامت فرد و جامعه موثر است ولی ارتباطی با دریافت خدمات درمانی رایگان ندارد.
کد خبر: ۷۵۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۳ 18 June 2019

تابناک فارس به نقل از مهر:دکتر احمد رضا زاده با تکذیب شایعه ای مبنی بر اینکه عدم انجام تست فشار خون باعث عدم دریافت خدمات رایگان درمان می شود تاکید کرد: تست فشار خون برای هیچکس اجبار نیست اما برای سلامت فرد و جامعه لازم است.

وی ادامه داد: قرار نیست که هرفرد بالای ۳۰ سال که در این بسیج شرکت نکند خدمات درمانی تحت پوشش بیمه را از دست بدهد و این موضوع یک شایعه است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان شیراز یادآور شد: انجام این تست برای سلامت افراد بالای ۳۰ سال لازم است زیرا بیشترین عامل مرگ و میر در جامعه بیماری قلبی و عروقی است.

دکتر رضازاده ادامه داد: سردسته بیماری های قلبی و عروقی نیز بیماری پرفشار خونی است که متاسفانه ۴۰ درصد افرادیکه این بیماری را دارند بی اطلاع هستند زیرا علایم این بیماری دیر ظاهر می شود و نیمی از این افراد دارای فشار خون درمان مناسب را نمی گیرند.

وی ادامه داد: این خدمات کاملاً رایگان است و در شیراز تمامی مراکز جامع سلامت، مطب های پزشک خانواده، درمانگاه، بیمارستانها و علاوه بر آن ایستگاه های سیار نیز برپا شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار