معاون علمی و فناوری رئیس جمهور با بیان اینکه در بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی، برنامه مفصلی برای بازگشت نخبه های علمی داریم، گفت: تحلیل‌مان این است که مهاجرت علمی نسبت به سالهای گذشته کاهش پیدا کرده است.
کد خبر: ۷۵۵۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۳ 18 June 2019

سورنا ستاری در بازدید از کارگاه‌های کارآفرینی دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز در گفتگو با خبرنگاران با بیان این مطلب اظهار کرد: شیوه های جدید مهاجرت مانند مهاجرت های حوزه سرمایه‌گذاری و مهاجرت اقتصادی در حال پدید آمدن است و برنامه‌هایی مانند برنامه توسعه استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان در کاهش روند مهاجرت علمی موثر بوده است.

وی در ادامه اقدامات دانشجویان دانشگاه هنر اسلامی تبریز را در ایجاد کارگاه کار آفرینی ارزشمند دانست و بر ضرورت حمایت‌ از دانشجویان مانند ارایه تسهیلات کم بهره و امریه سربازی تاکید کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به تاثیر وضع تحریم‌های جدید بر روابط علمی ایران با کشورهای دیگر اظهار کرد: طی یک سال اخیر با اعمال دوباره تحریم‌ها نه به شدت سال‌های گذشته ولی محدودیت‌هایی در روابط با کشورهای غربی ایجاد شد.

ستاری تاکید کرد: اکوسیستم جدیدی در حال ایجاد شدن است و در حوزه کشورهای غربی محدودیت داریم، اما روابطمان با کشورهای حوزه شرق در حال توسعه است، امروزه بسیاری از کشورهای آسیایی قدرت‌های علمی دنیا به شمار می‌آیند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید نگاه علمی به توسعه روابط مان داشته باشیم.

ستاری در ادامه از چهارمین چهارمین نمایشگاه بین‌المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در صنایع دستی و هنرهای اسلامی نیز بازدید کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار