عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی مهمترین بخش برنامه ششم توسعه کشور را فصل کشاورزی و توجه آن به زیر ساخت ها دانست و گفت: اگر کشاورزی مازندران بتواند برنامه جامع همراه با عدد و رقم در قالب برش استانی تهیه و ارائه کند، به طور یقین در آینده نیازش به اعتبارات دولتی حذف می‌شود.
کد خبر: ۷۵۵۴۰۴
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۵ 19 June 2019

علی اصغر یوسف نژاد روز پنجشنبه در نشست تخصصی زهکشی اراضی کشاورزی شمال در ساری افزود: اگر فقط ۱۰ درصد محصولات کشاورزی مازندران صادر شود، به اوج اقتصادی در استان می رسیم.

استان مازندران با ۷۲ نوع محصول سالانه بیش از هفت میلیون تن محصولات کشاورزی تولید می کند که برنج، مرکبات، کیوی، گل و گیاه، آنواع آبزیان و گوشت مرغ رتبه های برتر کشور را دارد.

نماینده مردم شهرستان های ساری و میاندرود در مجلس شورای اسلامی ارتباط بین فعالیت های کشاورزی به عنوان مهمترین فعالیت اقتصادی استان با دانشگاه و مراکز علمی را بسیار ضعیف و از مسایل اساسی استان توصیف کرد.

وی با بیان اینکه کشاورزی فعالیت تخصصی است و مقولات فنی آب، خاک و هوا، تجارت و صادرات و مکانیزاسیون در کشاورزی باید برای کشاورزان مهیا شود، ادامه داد: مطالعه، اجرا و بهره برداری در هر کاری اصل است و امروز بهره برداری ها در حوزه کشاورزی مازندران غیر فنی، و به اصطلاح شانسی است.

طبق آمار سازمان جهاد کشاورزی ۳۲۲ هزار بهره بردار کشاورزی در مازندران وجود دارد و سرانه زمین کشاورزی در استان حدود هفت دهم هکتار است.

این نماینده مجلس، خاک در کشاورزی را مهمترین عامل در تداوم فعالیت کشاورزی برای رسیدن به امنیت غذایی دانست و بیان داشت: امروز به علت بی توجهی به زهکشی و ایجاد شبکه آبیاری، خاک استان به مرحله بحران رسیده است.

وی نگهداری و حفاظت از خاک را مهم دانست و به قانون حفاظت از خاک که در مجلس تصویب و توسط رئیس دولت ابلاغ شده است، اشاره کرد و گفت: اگر آب مدیریت نشود و به آموزش کشاورزی بی توجهی شود، به نتیجه نمی رسیم.

نماینده مردم ساری و میاندرود در مجلس گفت: امروز نقطه چین های زیادی در برنامه های توسعه ای استان وجود دارد که دانشگاه باید این نقطه ها را به خط ممتد تبدیل کند تا به نتیجه برسیم.

مازندران ۴۶۰ هزار هکتار اراضی زراعی وباغی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار