وزیر نیرو:
وزیر نیرو گفت: تا زمانی که پساب فاضلاب باشد و این منبع غنی را در اختیار داشته باشیم نگرانی از بابت تامین آب نیست.
کد خبر: ۷۵۵۴۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۱ 19 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، رضا  اردکانیان در مراسم افتتاح تصفیه خانه فاضلاب مبارکه به مجتمع فولاد اظهار داشت: با استفاده از پساب فاضلاب و استفاده از آن برای گردش چرخه اقتضا. میتوانیم به رونق تولید که شعار امسال است، دست یابیم.

وی با بیان اینکه آب مایه حیات است و حیات هم جلوه های مختلفی دارد، گفت: در کشوری خشک و نیمه خشکی زندگی می کنیم که  بدون تردید اگر از آب به نحو صحیح استفاده میشد به عنوان یک منبع حیاتی حتی در شرایط متنوع آب میتوانستیم بهره برداری کنیم.

وزیر نیرو بیان داشت:   بالغ بر ۶.۵ میلیارد مترمکعب مصرف شرب و بهداشت جمعیت حاضر در کشور است و این در حالی که ۴.۳ میلیارد متر مکعب فاضلاب و پساب تولید میشود.

وی با اشاره به اهمیت پساب گفت: یکی از مطمن ترین منابع آبی در صنایع است که حتی در مناطق خشک و بی آبی شکل اولیه فاضلاب را داریم .

اردکانیان گفت: امروز از روش های مختلفی برای تامین آب استفاده میشود مثل استفاده از منابع آب سطحی و زیر زمینی و شیرین کردن آب های شور و انتقال آب بین حوزه ای و حتی در موارد سخت واردات آب میتوان بهره برو اما در این میان استفاده از منبع غنی پساب میتواند راه چاره ای قطعی  برای وضعیت بحرانی آب باشد.

وی با بیان اینکه ما میتوانیم روی پساب به عنوان مطمن ترین منبع آبی حساب کنیم، اظهار داشت: فولاد مبارکه با شناخت درست این منبع و بهره برداری به  موقع  از آن سرمایه گذاری کرده است و این هوشمندی سبب توسعه و رونق فولاد خواهد شد.

وزیر نیرو اعلام کرد: استفاده از پساب تصفیه شده از مزایای زیادی برخوردار است از جمله رها نکردن فاضلاب در محیط و آلوده شدن محیط زیست و آلوده نکردن منابع زیر زمینی است.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری کامل از پساب یک منبع آب به شکل پایدار خواهد بود، گفت: انتظار نداریم کشاورز به لحاظ شرایط مالی ضعیفی که دارد درامدش از هر هکتار کشت گندم را به نرخ های متغییر که دارد ، قیمت باقی مانده آب را بپردازد.

وزیر نیرو با اعلام اینکه توجه به قیمت واقعی آب موجب حل مشکل آب در کشور میشود، ادامه داد: یا باید دولت یارانه بدهد وارد کننده آب باشد .

وی با بیان اینکه الگوی کشت مناسب نیست و باید قیمت تفاوت شده را بپردازیم، گفت:

تخصیص یک متر مکعب آب به بخش خصوصی به قیمت ۸۰۰ تومان است و این در حالی که قیمت تمام شده پساب تصفیه شده برای بهره برداری متر مکعبی ۱۴ هزار تومان است.

 

استاندار اصفهان: فولاد مبارکه اصفهان از ظرفیت پنل خورشیدی برای تولید برق استفاده کند

استاندار اصفهان گفت: فولاد مبارکه اصفهان در حال حاضر ۳ درصد از ظرفیت  برق کشور استفاده می کند که لازم از پول های خورشیدی برای برق استفاده کند.

به گزارش خبرنگار تابناک، عباس رضایی در مراسم افتتاحیه از پروژه انتقال پساب تصفیه خانه فاضلاب مبارکه به شرکت فولاد مبارکه اظهار داشت: استفاده از ظرفیت های داخلی و بومی برای توسعه پایدار استفاده شود.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه با استفاده از ظرفیت خود در حوزه بازچرخانی آب و پساب‌ توانسته به رونق تولید خود کمک کرده است، ادامه داد: امروز نیاز به مدیرانی داریم که در شرایط تحریم و جنگ اقتصادی بتوانند از ظرفیت های بومی بیشترین بهره را ببرد

ع.ق
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار