مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس گفت: در یکسال گذشته بیش از هزار طرح در حوزه صنایع دستی از تسهیلات اشتغال روستایی و فراگیر با اعتباری افزون بر ۲۰۰ میلیارد ریال بهره مند شده اند که این مساله در رونق تولید و اشتغالزایی این استان تاثیر مثبتی داشته است.
کد خبر: ۷۵۵۵۴۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 20 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مصیب امیری بر تدوام ارائه تسهیلات در قالب طرح اشتغال فراگیر روستایی و شهری به فعالین حوزه صنایع دستی تا پایان سال جاری تاکید کرد و افزود: انتظار می رود که در مدت پیش رو تا پایان سال ۹۸ پرداخت میزان قابل توجهی تسهیلات به تولیدکنندگان صنایع دستی صورت پذیرد تا روز به روز شاهد توسعه این حرفه در استان فارس باشیم.
وی ادامه داد: سال گذشته دو اتفاق بسیار مهم در این استان رخ داد که ابتدا ثبت منظر باستان شناسی ساسانیان در فارس که بعنوان پنجمین اثر این استان در فهرست میراث جهانی به ثبت رسید و دیگری نیز ثبت شهر آباده بعنوان شهر جهانی منبت بود.

فعالیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر در حوزه صنایع دستی فارس
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان فارس در ادامه سخنان خود بیان کرد: بیش از ۲۰۰ هزار صنعتگر در حوزه های مختلف صنایع دستی استان فارس فعالیت می کنند.
وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ رشته صنایع دستی در سطح این استان وجود دارد که فعالین آن در قالب ۱۸ گروه مشغول فعالیت هستند، گفت: حدود ۲۰ هزار هنرمند در فارس وجود دارد که ضمن تولید صنایع دستی پروانه فعالیت کارگاهی و یا فردی خود را نیز اخذ کرده اند.
امیری اظهار داشت: در شهر آباده که در سال گذشته به جرگه شهرهای جهانی پیوسته بیش از ۶۰۰ کارگاه عمومی و خانوادگی تولید صنایع دستی فعال وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار