نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج کشورمان با بیان اینکه اعزام زائران هموطن به خانه خدا از ۱۷ تیرماه آغاز می شود گفت: پس از انجام مناسک حج، ۱۷ شهریورماه آخرین گروه از آنها به میهن باز می گردند.
کد خبر: ۷۵۵۵۹۴
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۶ 20 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب پنجشنبه در حاشیه دومین اجلاسیه آستان های مقدس و بقاع متبرکه به میزبانی حرم مطهر احمد بن موسی شاهچراغ (ع) در جمع خبرنگاران افزود: امسال در زمینه امضای تفاهم نامه سازمان حج و زیارت با عربستان، با رویکرد مثبتی برخورد شد و در نیم روز تفاهم نامه امضا شد.
وی ادامه داد: عربستان خواهان آن است که زائران ایرانی که به خانه خدا مشرف می‌شوند بتوانند اعمال خود را بدون دغدغه انجام دهند، هرچند برای زائران خانه خدا هر اقدامی هر کشوری انجام دهد کم است و نمی‌تواند حق حاجی را ادا کند.
نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی همچنین گفت: یکی از مأموریت‌های بعثه مقام معظم رهبری بیان مسائل فرهنگی اربعین است و بعثه برای اینکه بتواند این مأموریت را به خوبی انجام دهد در عموم موکب‌های بزرگ گروه‌ها و راویان مختلفی را اعزام می‌کند که این راویان با تصاویر و نقشه‌ها مسیر حرکت امام حسین (ع) و اهداف قیام عاشورا را به زائران اعلام می‌کنند که اطلاع رسانی لازم در این زمینه از سوی رسانه‌ها انجام می‌شود.
حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: در برنامه اربعین روحانیونی که به چند زبان مسلط هستند اعزام می‌شوند و برنامه فرهنگی را ارائه می‌کنند.
وی ادامه داد: برگزاری برنامه اربعین مثل برنامه سال‌های قبل است و با توجه به آسیب شناسی صورت گرفته در برخی برنامه‌ها که با مشکلاتی مواجه بودند، این مشکلات برطرف شده است.
نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی در خصوص اعزام خبرنگاران و فعالان رسانه‌ها برای پوشش مراسم اربعین نیز گفت: برای این موضوع در ستاد اربعین و کمیته فرهنگی این ستاد پیش بینی لازم صورت گرفته است.
وی با اشاره به اجلاسیه های آستان های مقدس و بقاع متبرکه گفت: این جلسات موجب هم افزایی می‌شود.
نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی گفت: تجربه و اقداماتی که در برخی اماکن مقدس انجام می‌شود برای کسانی که به عتبات عالیات در عراق مشرف می‌شوند قابل استفاده است.
حجت الاسلام والمسلمین نواب افزود: این مشاوره‌ها هم مورد تاکید ائمه اطهار (ع) و هم تاکید عقل انسان‌ها است؛ خدا را شاکر هستیم چنین جلساتی برای بهینه شدن برنامه‌های فرهنگی و برنامه‌های اجتماعی در اماکن شریف برگزار می‌شود.

برچسب ها: حج وزیارت ، اعزام ، حجاج
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار