سالانه بیش از ۹ هزار و ۹۵۰ تن انواع آبزی در فارس تولید می‌شود.
کد خبر: ۷۵۶۰۴۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲ 22 June 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت:هزار و ۴۴۸ مزارع آبزی پروری فعال در زمینه‌های مختلف سردآبی، گرم‌آبی، استخر‌های ذخیره کشاورزی، ماهی زینتی و ماهی خاویاری در استان فارس فعالیت می‎کند.

علی فلاحی با اشاره به اینکه فارس در تولید آبزیان نقش ویژه‌ای داشته، افزود: بیش از ۹ هزار و ۹۵۰ تن انواع آبزی در فارس تولید می‌شود.
وی تصریح کرد: ۸ هزار و ۳۰۲ تن ماهی سردآبی، هزار و ۱۶ تن ماهی گرم‌آبی، ۵۰ تن گوشت ماهیان خاویاری و ۲۷۵ کیلوگرم خاویار در استان تولید و صادر شده است.
فلاحی، تکثیر و پرورش ۱۲ میلیون و صد هزار قطعه ماهی زینتی و تکثیر ۱۹ میلیون و ۵۹۰ هزار قطعه ماهیان سردآبی را از دیگر توانمندی‎های استان فارس برشمرد و افزود: در این استان ۲۰ مورد منابع طبیعی و نیمه طبیعی در صید آبزیان با میزان ۵۵۰ تن صید فعالیت می‌کند.
وی اعلام کرد: ۱۲ واحد فعال صنایع شیلاتی، ۷ واحد عمده فروشی آبزیان، ۲۱۴ واحد خرده فروشی آبزیان در این استان فعالیت می‌کند.
مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: سالانه ۵۰۰ تن محصولات شیلاتی به ارزش ۴ میلیون دلار از این استان صادر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار