مدیر ثبت احوال استان فارس گفت: در سال گذشته ۷۵ هزار واقعه تولد در استان ثبت شده که این بیانگر آن است پنجره جمعیتی استان پویا است و با سن کهنسالی فاصله داریم.
کد خبر: ۷۵۶۱۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ 22 June 2019

تابناک فارس به نقل از تسنیم:علیرضا انصاری با بیان اینکه چندی پیش به دلیل فشار تحریم‌ها برای صدور کیت کارت ملی هوشمند با مشکل مواجه بودیم ولی امروز تمام این اقدامات در کشور انجام می‌شود، اظهار داشت: برای صدور کارت ملی هوشمند هیچ مانعی وجود ندارد و تمام افراد 15 تا 80 ساله برای تعویض و دریافت کارت ملی هوشمند باید به دفاتر مربوطه مراجعه کنند.

وی با اشار به صدور سه میلیون و 118 هزار قطعه کارت هوشمند ملی در استان فارس گفت: تا سال 93 تنها برای 118 هزار نفر کارت ملی هوشمند صادر شده بود اما امروز از جمعیت 4 میلیون و 900 هزار نفری فارس برای بیش از سه میلیون و 300 هزار نفر کارت ملی صادر شده که براساس آمار باید برای 580 هزار نفر دیگر کارت ملی هوشمند صادر شود.

 

مدیرکل ثبت احوال استان فارس با تاکید بر اینکه کارت‌های ملی قدیمی از درجه اعتبار ساقط هستند گفت: تمامی افرادی که تاکنون برای دریافت کارت ملی هوشمند به دفاتر مراجعه نداشتند، باید اقدام کنند چراکه یکسان‌سازی این امر از سودجویی افراد متخلف برای ارائه اسناد هویتی جعلی جلوگیری می‌کند.

وی ادامه داد: هدف از اجرای طرح ملی کارت هوشمند اجرای 18 خدمت از طریق کارت ملی هوشمند است زیرا امروز تعدد کارت‌ها برای افراد به یک معضل تبدیل شده است.

انصاری به افزایش رشد جمعیتی 75 هزار نفری در فارس اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 75 هزار واقعه تولد در استان ثبت شده که این بیانگر آن است پنجره جمعیتی استان پویا است و با سن کهنسالی فاصله داریم.

 

برچسب ها: کهن سالی ، تولد ، فارس ، کارت ملی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار