رئیس کل دادگستری استان فارس یکی از مهمترین برنامه های مد نظر را مبارزه بی وقفه با فساد چه درون چه بیرون دستگاه قضایی دانست و تصریح کرد که استان فارس یکی از سالمترین مجموعه های قضایی کشور با اطمینان می گوییم، یکی از مجموعه های سالم قضایی کشور فارس است.
کد خبر: ۷۵۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۰ 22 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا:حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی شنبه اول تیرماه در نشست خبری هفته قوه قضائیه، گفت: پرونده امام جمعه فقید کازرون، چهار روز بعد از وقوع حادثه منجر به صدور کیفرخواست شد و جلسه رسیدگی به اتهامات متهم، 12 تیرماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به برنامه های دادگستری فارس در هفته قوه قضائیه، گفت: دادگستری فارس علی رغم گستردگی و اهمیت حوزه قضایی، به لحاظ عِده و عُده در مظلومیت بسر می برد و یکی از واضح ترین این مظلومیتها، ساختمانی است که هفتادسال قدمت دارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه دوران مدیریت جدید قوه قضائیه، دوران تحول نامیده شده است، ابراز امیدواری کرد که این تحول در تمام حوزه‌ها حادث شود؛ گفت: یکی از تحولاتی که دنبال خواهد شد، آغاز احداث ساختمان جدید دادگستری فارس به عنوان یک مصوبه است.

موسوی با اشاره به تعدد پرونده‌های وارده و مختومه در دادگستری فارس گفت: 778 هزار و 681 پرونده در محاکم مختلف رسیدگی شده حال آنکه تعداد قضات دستگاه قضایی فارس حدود 570 نفر است.

او با اشاره به رسیدگی به بیش از 200 هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف استان فارس، خاطرنشان کرد که مجموع پرونده‌های ورودی و مختومه شده در دستگاه قضایی این استان در یکسال گذشته بیش از یک میلیون فقره بوده است.

موسوی با اشاره به برنامه‌های بلند و کوتاه مدت دادگستری فارس و تاکید براینکه این برنامه ها در راستای سیاست دستگاه قضایی خواهد بود، یکی از برنامه های اصلی را آزادی زندانیان مهریه که استطاعت مالی لازم را ندارند دانست و گفت: اکنون 27 زندانی مهریه در زندانهای فارس، محبوس هستند.

به گفته این مقام قضایی، کاهش جمعیت کیفری زندانها را از دیگر برنامه‌های مد نظر دانست و گفت: طی یکسال گذشته قریب به 5 هزار نفر از زندانهای فارس به اشکال مختلف آزاد شده اند که عموما مرتکبان جرائم غیرعمد را شامل می شود.

موسوی، زمانبندی مشخص برای پرونده های مختلف قضایی با هدف کاهش اطاله دادرسی، ارتقاء امنیت استان و افزایش جذب سرمایه گذاری، حمایت از صنعتگر و تولید کننده و سرمایه گذار با هدف رونق تولید، حفظ و ارتقاء حقوق شهروندی و ... از دیگر دادگستری فارس در یکسال پیش رو عنوان کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس یکی از مهمترین برنامه های مد نظر را مبارزه بی وقفه با فساد چه درون چه بیرون دستگاه قضایی دانست و تصریح کرد که استان فارس یکی از سالمترین مجموعه های قضایی کشور با اطمینان می گوییم، یکی از مجموعه های سالم قضایی کشور فارس است.

موسوی با تصریح اینکه دادگستری فارس پیکره سالمی دارد گفت: ما با شائبه فساد هم برخورد و در برابر فشارهای بیرونی هم با قدرت ایستادگی خواهیم کرد.

رئیس کل دادگستری استان فارس همچنین با بیان اینکه پرونده سیل شیراز، از دیدگاهی کارشناسی بررسی شده و همه ابعاد آن هم دیده می شود، گفت: اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، اگر تمایل دارند که این پرونده سریعتر به نتیجه برسد، از اظهارنظری که منجر به اخلال در پرونده شود خودداری کنند.

موسوی تصریح کرد که این پرونده بدون تاثیرپذیری از این و آن و به شکل کاملا عادلانه رسیدگی شده و تلاش می کنیم کیفرخواست بعد از طی روند قانونی در کوتاه ترین زمان صادر و وقت رسیدگی تعیین شود.

رئیس کل دادگستری فارس با بیان اینکه 5 پرونده اقتصادی در شعب ویژه فارس رسیدگی شده است، از تشکیل دو پرونده جدید خبر داد و گفت: دادگاه‌های مفاسد اقتصادی همچنان در فارس هم علنی برگزار می شود و حضور خبرنگاران مورد تاکید ما قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: پرونده ثبت احوال تعداد 37 متهم دارد و قرار جلب و دادرسی صادر شده و شعبه دوم دادگاه کیفری فارس به آن رسیدگی می‌کند.

موسوی شنبه در پاسخ به سئوال خبرنگار ایسنا، گفت: عناوین اتهامی متهمان پرونده ثبت احوال قلمداد کردن طفل به زن دیگری غیر از مادر و اخذ رشوه است و چهارمتهم ردیف های اول، دوم، چهارم و ششم، از کارکنان ثبت احوال هستند.

موسوی همچنین در خصوص پرونده فرمانداری مرودشت، گفت: کیفرخواست این پرونده در تاریخ 22 اردیبهشت سال گذشته صادر شده و در دادگاه کیفری مطرح به رسیدگی بوده و برای تاریخ 31 تیرماه امسال قرار دادگاه تعیین شده است.

وی اتهام متهمان این پرونده را اختلاس و ارتشاء اعلام و اضافه کرد که در این پرونده مسئولانی از بخشداری مرکزی مرودشت، بخشداری سیدان و فرمانداری مرودشت به عنوان متهم حضور دارند.

موسوی با اشاره به پرونده تورگردانان، گفت: در این پرونده 17 متهم وجود دارد که اتهام آنان تشویق مردم به فساد و فحشا از طریق انتشار محتوای مبتذل در فضای مجازی است و همه متهمان با قرار وثیقه مناسب، تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شده اند.

 

رئیس کل دادگستری فارس همچنین گفت: پرونده مربوط به نفت و گاز زاگرس جنوبی نیز با 13 متهم با عناوین اتهامی رشوه و تبانی در معاملات مطرح به رسیدگی است و شخصا بر روند آن نظارت کامل خواهیم داشت.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار