صادرات غیر نفتی محصولات تولیدی در استان فارس ۵ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۷۵۶۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۸ 22 June 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: پارسال ۴ میلیون و ۲۵۶ هزار و ۳۷۲ تن محصولات تولیدی به ارزش یک هزار و ۳۶۴ میلیون دلار در بخش‌های صنعت، معدن و کشاورزی و خدمات گردشگری از استان فارس صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد افزایش داشته است.
ایزدی اظهار داشت: در بخش صنعت یک میلیون و ۸۴۷ هزار و۷۹۳ تن به ارزش ۷۷۹ میلیون دلار صادرات داشته ایم که از نظر وزنی ۲ درصد وزنی و از نظر ریالی ۶ درصد رشد داشته است.
وی افزود: در بخش معدن بیش از ۲ میلیون و ۳۵۵ هزار تن به ارزش ۱۰۷ میلیون دلار، در بخش کشاورزی ۵ میلیون و ۷۲۰ هزار تن به ارزش ۳۸۳ میلیون دلار و در بخش خدمات گردشگری ۹۵ میلیون تن صادرات انجام شده است.
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت استان فارس با اشاره به روند قابل توسعه صادرات در استان فارس ادامه داد: مستعد سازی زمینه رقابت و توسعه صادرات با گزینه هایی، چون اصلاح قوانین ملی، تغییر نگرش مدیران در صدور مجوز‌های صادراتی و رفع مقررات موازی و زائد بدست می‌آید.
ایزدی، برگزاری دوره‌های بازاریابی حرفه‌ای در معرفی و صادرات محصولات به کشور‌های هدف را ضروری دانست و بیان کرد: واحد‌های تولیدی کوچک می‌توانند با تجمیع تحت عنوان یک شرکت صادر کننده به امر صادرات محصولات خود مبادرت ورزند.
وی، حضور در بازار‌های جهانی را توام با تنوع بسته بندی مطابق با سلیقه مصرف کننده وحضور فعال در نمایشگاه‌های بین المللی را ضروری دانست.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار