محمدحسن پور با اشاره به اینکه آرامستان «دارالرحمه» شیراز هیچ ارتباطی با شهرداری ندارد و به شکل هیئت امنایی اداره می شود، در آرامستان «بهشت احمدی» بایستی خدماتی ایجاد می شد که بتوان انتقال را انجام داد و تا یک ماه آینده سردخانه های «بهشت احمدی» تکمیل می شود و بیش از 200 جسد را می توان در سردخانه بهشت احمدی نگهداری شود.
کد خبر: ۷۵۶۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰ 22 June 2019

تابناک فارس به نقل از شبستان: «محمدرضا محمدحسن پور»، امروز (شنبه 1 تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه یک هزار و 275 خودرو استیجاری و یک هزار خودرو سنگین تملکی تحت نظر معاونت خدمات شهری وجود دارد، گفت: در رابطه با تصفیه خانه های لوکال باید گفت هیچ راهی برای آبیاری سطح شهر به جز ایجاد تصفیه خانه لوکال وجود ندارد چرا که این آب می تواند پایه دار باشد 80 تا 90 درصد آب فاضلاب می تواند تصفیه شود و به چرخه بازگردد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز افزود: در بودجه امسال برای تصفیه خانه لوکال بودجه در نظر گرفته شده است و هفته آینده مطالعه تصفیه خانه ها به اتمام می رسد و امیدوارم تا پایان سال تصفیه خانه قصردشت برای آبیاری باغ های قصردشت اجرایی شود.

 

این مقام مسئول در خصوص المان سعدی که یک شبه جمع آوری شد، اظهارداشت: المان سعدی، در سال 96 ساخته شده و در یک مسابقه برنده شده است اما این مسئولیت را از ما کم نمی کند و شهامت دارم از مردم عذرخواهی کنم و کارگروهی از نخبگان شهر شیراز راه اندازی می شود و هرگونه المانی بدون نظر آن کارگروه ساخته نمی شود.

 

وی افزود: در خیابان «اردیبهشت» یک درخت دارای لانه پرندگان بود و شهرداری توجه ویژه ای به حیوانات دارد و بحث لانه پرندگان حساب شده از سوی طرف مقابل بود و هرکسی که لانه پرندگان تخریب کند با آنان برخورد خواهیم کرد، این مسئله به آن شکلی که در فضای مجازی گفته شد نبود، اما این موضوع حل و فصل شده است.

 

محمدحسن پور اظهارداشت: در خصوص سگ های ولگرد هم 15 هزار متر زمین را در برمشور اختصاص دادیم تا این سگ ها عقیم سازی سپس رها شوند.

 

وی با اشاره به اینکه آرامستان «دارالرحمه» شیراز هیچ ارتباطی با شهرداری ندارد و به شکل هیئت امنایی اداره می شود، در آرامستان «بهشت احمدی» بایستی خدماتی ایجاد می شد که بتوان انتقال را انجام داد و تا یک ماه آینده سردخانه های «بهشت احمدی» تکمیل می شود و بیش از 200 جسد را می توان در سردخانه بهشت احمدی نگهداری شود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه راه های دسترسی به آرامستان «بهشت احمدی» یکی از مشکلات موجود است که از سمت تونل فضیلت چند خانه باید تملک انجام شود و تنها 2 خانه تملک نشده است که تا یک ماه آینده تملک می شود و مشکل راه حل می شود، تاکید کرد: از سمت «زیباشهر» هم مشکل راه در حال حل شدن است که باید راه و شهرسازی آن را به اتمام برساند.

 

محمدحسن پور با اشاره به اینکه نزدیک 18 هزار قبر از قبل در دارالرحمه خریداری شده که یکی دیگر از مشکلات موجود این آرامستان است، افزود: سردخانه و غسالخانه «دارالرحمه» را تا یک ماه دیگر تعطیل خواهیم کرد و به «بهشت احمدی» منتقل می شود.

 

وی با اشاره به اینکه از نیروهای غسال دارالرحمه فعلی در بهشت احمدی استفاده می شود، اضافه کرد: تعداد این افراد بیشتر از الان خواهد شد.

 

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: بارفروش ها سیما و منظر شهری را بهم ریخته اند و مجموعه شهرداری هیچ تعهدی در خصوص کار بارفروشان ندارد.

 

وی با اشاره به اینکه دلسوزی و مهربانی شیرازی ها، کار دست آنان داده است، افزود: این باعث شده شیراز شهر امنی برای آسیب های اجتماعی شده است.

 

محمدحسن پور در پاسخ به سئوال خبرگزاری شبستان در خصوص مرمت بازار وکیل شیراز هم گفت: بازار وکیل متعلق به شیراز نیست و به اعتقاد من یک اثر تاریخی فراملی محسوب می شود.

 

وی با اشاره به اینکه تاسیسات بازار وکیل مثل برق، مخابرات و غیره دارای اشکال است، افزود: مغازه دارها در مغازه را نمی بندند و با پارچه هایی می پوشانند و این یکی از مشکلات این بازار است که با یک جرقه می تواند فاجعه به پا کند.

 

این مقام مسئول با یادآوری این مطلب که برای مرمت بازار وکیل با میراث همکاری شکل گرفته است و رئیس اداره برق اعتقاد دارد که مشکل برق این بازار تکمیل شده است، اظهارداشت: کانال وسط بازار شمالی ایجاد شده است که دستگاه های خدمات رسان باید از آن استفاده کنند و برای بازار جنوبی هم اکنون در حال ایجاد چنین کانالی هستیم.

 

وی ادامه داد: در بودجه 98 برای بازار ردیف اعتباری گذاشتیم و نگران بودجه نیستیم و تا پایان سال بحث مرمت و تاسیساتی بازار را به اتمام می رسانیم و با توجه به اینکه روز در بازار نمی توان کار کرد و همین باعث می شود موضوع مرمت طولانی شود.

 

محمدحسن پور با اشاره به اینکه یک پاکبان را سه روز پیش در حین کار به خاطر تصادف جانش را در گویم از دست داد، گفت: مردم باید بدانند که پاکبانان جان خودش را به خطر می اندازد به خاطر بی موالاتی برخی شهروندنما ها که زباله خود را از خودرو بیرون می اندازند، این دومین پاکبانی است که در یک ماه گذشته از بین رفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار