کد خبر: ۷۵۶۳۷۶
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۳ 23 June 2019
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: با هوشیاری کارشناسان و بازرسان حوزه نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی استان فرد مداخله گر در امور پزشکی دستگیر شد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از ایسنا دکتر غلامعباس سبز با اشاره به دخالت افراد سودجو و غیرتخصصی در امور پزشکی افزود: متاسفانه این افراد با تهیه وسایل و تجهیزات پزشکی به صورت سیار یا راه اندازی مراکز غیرمجاز و با انتشار تبلیغات در فضای مجازی  اقدام به ارائه خدمات پزشکی، دندانپزشکی، عمل های زیبایی پوست و مو می کنند که با توجه به عدم آگاهی و دانش پزشکی، سلامتی افراد جامعه توسط این افراد در معرض خطر قرار می گیرد.
وی اظهارکرد: عدم آگاهی بخشی از افراد جامعه از انجام این گونه عمل ها و مراجعه به مراکز غیرمجاز یا سیار، مشکلات و عوارض جبران ناپذیری را برای آنها به ارمغان می آورد.
دکتر سبز ادامه داد: به مردم استان توصیه می کنم برای انجام عمل های زیبایی پوست و مو و لیزر به متخصص پوست و مو که از طرف  دانشگاه علوم پزشکی و معاونت درمان دانشگاه، مجوز و صلاحیت انجام این گونه عمل های به آنها داده شده مراجعه کنند و سلامتی خود را توسط افراد غیر مجاز به خطر نیندازند.
دکتر وحید توانا، مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان دانشگاه از دستگیری یک نفر دیگر از افراد مداخله گر در امور پزشکی خبر داد و گفت: این شخص با انتشار تبلیغات در فضای مجازی اقدام به انجام انواع عمل های زیبایی شامل؛ کوچک کردن بینی، زیبایی های صورت و پلک در شهرهای یاسوج، گچساران، دهدشت، اهواز و شیراز می کرد که با هوشیاری کارشناسان واحد نظارت معاونت درمان شناسایی و با همکاری مقامات قضایی دستگیر شد.
وی ادامه داد: با توجه به شکایات متعدد فریب خوردگان از این افراد سود جو از مردم  استان درخواست داریم برای سلامتی خود و جلوگیری از خطرات جسمی، روحی و روانی و همچنین سلامت جامعه از مراجعه به افراد غیرمتخصص خودداری نمایند و هنگام مراجعه برای عمل های زیبایی از شخص ارائه دهنده خدمت مجوز قانونی که توسط دانشگاه علوم پزشکی تائید شده باشد را درخواست کنند.
دکتر توانا افزود: معاونت درمان با توجه به رسالت خود که سلامتی جامعه است با تکیه بر بازرسان و کارشناسان وظیفه شناس به صورت شبانه روزی موسسات و مراکز غیر مجاز و افراد ی که به صورت سیار در امور پزشکی دخالت دارند را شناسایی و با دریافت حکم از مقامات قضایی نسبت به پلمپ این موسسات و مراکز اقدام کردند و این روند را  ادامه خواهیم داد.
مدیر نظارت و اعتبار بخشی معاونت درمان اضافه کرد: با قاطعیت می گویم هیچ موسسه و مرکز غیرمجاز یا فرد مداخله گر در امور پزشکی حاشیه امنیت نخواهد داشت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار