رئيس جمهوري در اين تماس تلفني تهيه و اجراي طرح هاي ايمن سازي رودخانه و مسيل هاي منتهي به شهر شيراز به ويژه دروازه‌ قرآن و مسيل محله سعدي را خواستار شد
کد خبر: ۷۵۶۵۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۰ 23 June 2019

تابناک فارس به نقل از اقتصاد ایران:رئيس جمهوري در اين تماس تلفني تهيه و اجراي طرح هاي ايمن سازي رودخانه و مسيل هاي منتهي به شهر شيراز به ويژه دروازه‌ قرآن و مسيل محله سعدي را خواستار شد.
روحاني اظهار داشت: ستاد مديريت بحران در استان فارس در كمترين زمان ممكن مشكلات پيش آمده را به خوبي مديريت كرده است.
وي با اشاره به خسارت هاي وارد شده به بخش هايي از شهرك سعدي اظهار داشت: بازآفريني و نوسازي محله گود گل كنان در شهرك سعدي با مشاركت هاي مردمي و دولت در اسرع وقت انجام شود.
رئيس جمهوري بكارگيري همه ظرفيتهاي فني و رسانه اي را براي اطلاع رساني دقيق و‌ بهنگام در خصوص كانون هاي بارش و نقاط احتمالي آبگرفتگي و سيلاب، بويژه در نقاط پايين دست سدها و حاشيه رودخانه ها ضروري دانست.
روحاني همچنين از تلاش مجدانه استانداران و فرمانداران سراسر كشور به عنوان روساي ستادهاي بحران مديريت و همچنين ساير دستگاه هاي اجرايي شامل نيروهاي امدادي، سپاه، ارتش، بسيج، نيروي انتظامي و تشكل هاي جهادي و مردمي كه با هماهنگي مشغول خدمت شبانه روزي به هموطنان هستند تقدير كرد.
بر اساس اين گزارش، در ابتداي اين تماس تلفني، استاندار فارس گزارشي در خصوص اقدامات انجام شده از سوي ستاد بحران استان پيش از سال نو و وقوع سيل و همراهي و مشاركت خوب همه دستگاه ها در اين زمينه ارائه كرد.
عنايت الله رحيمي، با تاكيد بر اينكه مردم شيراز و فارس در اين رويداد نشان دادند كه لقب پايتخت فرهنگي برازنده شيراز است افزود: در پس تلخ كامي هاي اين اتفاق، يك مهم نهفته بود و آن ارتقاي سرمايه اجتماعي در شيراز بود.
وي با اشاره به رفتار نوع دوستانه و همدلانه مردم شيراز از رئيس جمهوري درخواست كرد دستورات لازم در شتاب بخشي روند بازسازي را صادر كند.
بارش شديد باران در روزهاي پنجم و ششم فروردين منجر به وقوع سيل در مناطقي از شهر شيراز شد. پنجم فروردين ماه، سيل دروازه قرآن 19 كشته ، 107 مصدوم و خسارات مادي بسياري به خودروهاي در حال عبور برجاي گذاشت.
ششم فروردين ماه نيز برخي مناطق پايين دست رودخانه خشك شيراز و مجاور اين رودخانه با مشكل آبگرفتگي منازل و معابر روبرو شدند. در اين ميان، وضعيت منطقه سعدي و روستاي كروني وخيم تر از ساير نقاط بود كه امدادرساني به اين مناطق ادامه دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار