استاندار فارس گفت: باید با تکمیل زنجیره پایین دست پتروشیمی شیراز علاوه بر ایجاد فرصت های جدید شغلی، ارزش افزوده و سود بیشتری را نصیب کشور و سهامداران پتروشیمی کرد.
کد خبر: ۷۵۶۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲ 24 June 2019

تابناک فارس به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس، عنایت الله رحیمی در بازدید از مجتمع پتروشیمی شیراز با بیان اینکه توسعه پتروشیمی به عنوان یک صنعت پیشرو همواره به عنوان یک استراتژی اصلی کشور مطرح بوده است، اظهار کرد: پتروشیمی به عنوان یک صنعت مادر تأثیر قابل توجهی در اقتصاد ایران داشته است.
وی با اشاره به اینکه خام فروشی نفت و گاز موجب می‌شود در زمان تحریم‌ها و تلاطم‌های اقتصادی، کشور با مشکلات زیادی روبرو شود، افزود: در صورتی که بتوانیم پروسه‌های ثانویه را تکمیل و محصولات فرآوری شده را تولید و عرضه کنیم به ارزش اقتصادی بالاتر و اشتغال گسترده‌تری دست پیدا خواهیم کرد.
رحیمی با بیان اینکه با تولید محصولات فرآوری شده قدرت چانه زنی و نگهداری محصولات افزایش می‌یابد، ادامه داد: هرچه در بخش پتروشیمی به عنوان یک صنعت سودآور سرمایه گذاری کنیم، تاب آوری اقتصادی کشور افزایش می‌یابد.
استاندار فارس با تاکید بر اینکه صنایع موفق پیوستگی خوبی با جوامع هم جوار داشته و ارتباط عاطفی و اقتصادی مناسبی با آنان برقرار می‌کنند، گفت: صنایع اگر به صورت ایزوله فعالیت کنند به دلیل تعارض منافع با جوامع محلی هم جوار متحمل هزینه‌های بالاتری خواهند شد اما در صورت ارتباط مناسب با مردم و ایجاد انسجام اجتماعی قابل قبول از حمایت جوامع هم جوار برخوردار می‌شوند که سود آن به دو طرف خواهد رسید.
رحیمی با اشاره به اینکه پتروشیمی شیراز تاکنون به اصل حسن هم جواری با جامعه محلی عمل و خدمات خوبی را به مردم ارائه کرده است، افزود: کارگرانی که از جوامع هم جوار در مجتمع پتروشیمی شیراز کار می‌کنند اینجا را خانه خود می‌دانند و از منافع این مجتمع دفاع و پشتیبانی می‌کنند، زیرا با این صنعت احساس وابستگی عاطفی دارند.
وی با اشاره به اینکه جایگاه صنعت پتروشیمی در دل اهالی مرودشت قرار دارد و آنان حامی و تقویت کننده این صنعت هستند، گفت: مردم این شهرستان همچنین انتظار دارند که حمایت‌ها و خدمات مجتمع پتروشیمی به شکل مطلوبی همچنان تداوم داشته باشد.
وی با بیان اینکه بزرگترین خدمت در کشور در شرایط فعلی ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار برای مردم است، ادامه داد: گسترش زنجیره پایین دست پتروشیمی باید به صورت جدی در دستور کار دست اندرکاران قرار داشته باشد و استانداری فارس در این زمینه حمایت لازم را خواهد داشت.
در این بازدید استاندار فارس با همراهی مدیران پتروشیمی از بخش‌های مختلف این مجتمع بازدید کرد.
‌مجتمع پتروشیمی شیراز به عنوان اولین پتروشیمی احداث شده در ایران در ۴۰ کیلومتری شمال شیراز و در محدوده شهرستان مرودشت واقع است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار