مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری فارس :دهیاران باید با تقویت تعاونی‌های روستایی، چرخه تولید تا عرضه را در حوزه صنایع دستی به دست بگیرند تا دست دلالان از این عرصه کوتاه شده و زمینه افزایش درآمد تولید کننده فراهم شود.
کد خبر: ۷۵۶۷۴۲
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴ 24 June 2019

تابناک فارس به نقل از ایسنا: سید کمال پاکفطرت دوشنبه 3 تیر در حاشیه بازدید از نمایشگاه دائمی صنایع دستی و گردشگری استان فارس در شیراز گفت: خواسته دولت توجه به ایجاد و توسعه اشتغال خرد و پایدار روستایی بوده و یکی از مهمترین ارکان این اشتغال، صنایع دستی است.

پاکفطرت با بیان اینکه نیروی کار در روستاها و مناطق کمتر برخوردار، ارزان و کیفیت تولیدات بالا است، گفت: البته باید انصاف و عدالت در پرداخت دستمزد به روستائیان رعایت شود.

وی گفت: دهیاران باید با تقویت تعاونی‌های روستایی، چرخه تولید تا عرضه را در حوزه صنایع دستی به دست بگیرند تا دست دلالان از این عرصه کوتاه شده و زمینه افزایش درآمد تولید کننده فراهم شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: برای افزایش راندمان تولید، خصوصا تولیدات خرد روستایی و صنایع دستی تاکنون تسهیلات کم بهره مناسبی به روستاییان پرداخت شده است.

پاکفطرت با تصریح اینکه تسهیلات پرداختی در زمینه اشتغال روستایی در فارس به خوبی رصد شده است، گفت: خوشبختانه تسهیلات در این بخش بسترساز افزایش اشتغال و تسریع در روند تولید شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری فارس گفت: روستاییانی که دارای طرح توجیهی برای ایجاد اشتغال خرد هستند از طریق دهیاری‌ها اقدام کنند و دهیاران هم موظف هستند که لیست متقاضیان را به همراه طرح توجیهی به این دفتر ارائه دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار