رئیس صنعت، معدن و تجارت فارس گفت:اصناف به‌عنوان یکی از عظیم‌ترین بخش اقتصادی فعالیت می‌کند و با یک برنامه‌ریزی صحیح و مدون در فاصله زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت از پتانسیل آن می‌توان برای بهبود فضای کسب‌وکار و افزایش اشتغال استفاده بهینه کرد.
کد خبر: ۷۵۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۹ 24 June 2019

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت،:حمیدرضا ایزدی در مراسم روز ملی اصناف در جهرم با تبریک این روزبه تلاشگران عرصه تأمین، تولید، توزیع و اقتصاد کشور و استان اظهار داشت: یکم تیرماه هرسال یادآور توجه و اهتمام به یکی از اقشار بزرگ کارآمد و فعال در عرصه اشتغال، رشد و توسعه فعالیت‌های اقتصادی یعنی فعالان صنفی است.

وی با تأکید بر این‌که اصناف از مؤثرترین اقشار اجتماعی و موتور محرکه تولید و واسط بین تولید‌کننده و مصرف‌کننده هستند، افزود: با توجه به میزان اشتغال ایجادشده در اصناف می‌توان گفت اصناف در راستای اقتصاد مقاومتی حرکت کردند و نسبت به افزایش تولید و اشتغال در کشور فعالیت خوبی دارند.

رئیس صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: فعالان صنفی استان فارس بالغ‌بر ۱۴۵ هزار واحد صنفی و بیش از ۶۰۰ اتحادیه است که توانستند ١٧.٥ تا ۲۲ درصد از تولید ناخالص ملی کشور را به خود اختصاص دهند.

ایزدی تصریح کرد: نقش پررنگ و بی‌بدیل اصناف و بازاریان بر کسی پوشیده نیست، نقش تأثیرگذاری که در استان فارس هم نمود واقعی داشته و دارد و در تمامی مراحل انقلاب همراه با اقشار مختلف مردم، سختی‌های مسیر توسعه را طی کرده و با تداوم حضور خود همواره موجب موفقیت‌های بی‌شماری در کشور بودند.

وی ادامه داد: اصناف به‌عنوان یکی از عظیم‌ترین بخش اقتصادی فعالیت می‌کند و با یک برنامه‌ریزی صحیح و مدون در فاصله زمانی کوتاه‌مدت و بلندمدت از پتانسیل آن می‌توان برای بهبود فضای کسب‌وکار و افزایش اشتغال استفاده بهینه کرد.

این مقام مسؤول با تأکید بر این‌که افزایش بهره‌وری در مجموعه اصناف توأم با برنامه‌ریزی‌های دقیق و منسجم است، مطرح کرد: توسعه فعالیت‌های کمی و کیفی اصناف، افزایش اشتغال و رفع بیکاری، در این حوزه مستلزم مشارکت در امر آموزش، اطلاع‌رسانی و افزایش تعاملات بخش خصوصی با دولت است.

ایزدی با تأکید بر این‌که با اصلاح برخی قوانین و رفع موانع کسب‌وکار می‌توان نسبت به رونق تولید و صادرات امیدوار بود، عنوان کرد: بهره‌برداری از فنّاوری و علم و دانش روز دنیا، بازنگری در قانون نظام صنفی و اصلاح ساختار اداری، اصلاح نظام توزیع و راه‌اندازی فروشگاه‌های بزرگ مسائل مربوط به مالیات، نوسازی بنگاه‌های کوچک و متوسط، ارائه تسهیلات ارزان به اصناف، بازنگری در قانون کار و قانون نظام صنفی و رسیدگی به موضوع کسب‌وکارهای نوین، از اولویت‌های و برنامه‌هایی است که جهت عملیاتی شدن این مهم تعامل و همراهی و همکاری دولت و بخش خصوصی ضرورت دارد.

وی با اشاره به تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه موضوع ۲۰ درصد از کل تسهیلات بخش بازسازی و نوسازی صنوف تولیدی، گفت: در سال جاری بر اساس تفاهم وزارت صمت از محل تسهیلات تبصره ۱۸ نقدینگی واحدهای تولیدی و صنفی را تأمین می‌کنیم با نرخ ۱۴ درصد در مناطق برخوردار و ۱۲ درصد در مناطق کمتر برخوردار به سه گروه طرح‌های نیمه‌تمام صنعتی و معدنی با پیشرفت ۶۰ درصد، واحدهای موجود که نیاز به بازسازی و نوسازی و افزایش ظرفیت تولید دارند و همچنین برای سرمایه ثابت با معرفی به بانک تسهیلات پرداخت می‌شود.

رئیس صنعت، معدن و تجارت فارس خاطرنشان کرد: متقاضیان واحدهای صنعتی و معدنی و صنوف برای دریافت تسهیلات نوسازی و بازسازی با مراجعه به سایت بهین‌یاب behinyab.ir درخواست خود را ثبت کنند که با توجه به محدودیت منابع اولویت به متقاضیانی است که نسبت به تکمیل مدارک و ثبت‌نام زودتر اقدام کردند.

ایزدی مطرح کرد: همه ما در محیط کاری باید پاسخگویی به مخاطبان و خدمت به ارباب‌رجوع را در اولویت کاری خود قرار داده و مشکلات آنان را مشکل خود بدانیم و در رفع آن‌ها مساعدت و تلاش کنیم.

وی با اشاره به این‌که پایبندی به قانون، رضایت‌مندی مردم و اخلاق‌مداری در حقوق شهروندی نقش مهمی در توسعه فعالیت‌های اقتصادی دارد، ادامه داد: رعایت اصل قانون و مقررات توأم با تکریم ارباب‌رجوع در اولویت کاری همکاران باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار