نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی :
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی گفت: در زمان حاضر شاهد روند رو به رشدی را در دیپلماسی پارلمانی و نقش موثر آن در امور مختلف به ویژه امور سیاسی هستیم .
کد خبر: ۷۵۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳ 26 June 2019

به گزارش خبرنگار تابناک، مسعود پزشکیان در نشست کمیته دائمی امور سیاسی مجمع مجالس آسیایی اظهار داشت: قاره آسیا علی رغم چالش های موجود روند رو به رشدی و بازگشت شایسته به ایفای نقش سرنوشت ساز خود در نظام بین الملل را آغاز کرده و به دلیل برخورداری از غالب مولفه های قدرت لازم برای نقش!آفرینی و تاثیر گذاری بیشتر نیازمند تمهید مقدمات و ایجاد زیر ساخت هایی است تا اهداف دسته جمعی کشورهای اسیایی برآورده شود.
وی بیان داشت: ائتلاف های چند جانبه و نهادهای منطقه ای و تقویت آنها با تکیه بر گفتمان چند جانبه گرایی که امروزه به شدت از سوی اقدامات برخی کشورها تهدید میشود چارچوب و فضای مناسبی برای نقش آفرینی بیشتر در عرصه های مختلف ایجاد می کند که یکی از مصادیق برجسته آن شکل گیری مجامع پارلمانی همچون مجمع مجالس آسیایی است.
نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: علی رغم‌برخی محدودیت ها برای پارلمان ها و مجامع پارلمانی به دلیل شرایط و مختصات خاص آن ها هر روز به نقش پارلمان هاو به تبع آن دیپلماسی پارلمانی در مسائل مختلف بین المللی افزوده میشود و پیچیدگی و در هم‌تنیدگی مسائل داخلی کشورها با مسائل خارجی و بین المللی و نقش آنها در تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه سیاسی افزوده است .بنابراین روند رو به رشدی را در دیپلماسی پارلمانی و نقش موثر آن در امور مختلف به ویژه امور سیاسی شاهد هستیم .
وی گفت: با عنایت به این تغییر. تحولات نقش!آفرینی پارلمان های آسیایی به عنوان تبلور صدای مردم آسیا از طریق تقویت تعاملات بین پارلمانی کشورهای عضو در چارچوب مجمع مجالس آسیایی قویا پیگیری شود تا گام های بیشتر و بهتر و بزرگتر برداشته و موضوعات راعمیق تر مورد بررسی قرار دهیم و شرایط مناسبی را برای دولت ها جهت همکاری با یکدیگر ایجاد کنیم .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار