فعالان اقتصادی استان فارس بهار امسال پنج هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال مالیات پرداخت کردند.
کد خبر: ۷۵۷۳۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 26 June 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: این رقم شامل ۹۰ درصد از پیش بینی‌های سازمان امور مالیاتی است.
ناصر هاشمی با بیان اینکه در وصول درآمد‌های مالیاتی وضعیت اقتصادی کشور و فعالان اقتصادی مدنظر قرار می‌گیرد افزود:سازمان امور مالیاتی کشور امسال ، تدابیر مناسبی برای تسهیل در امور مودیان در دستور کار قرار داد که از جمله آن اجرای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم و نیز استفاده از ظرفیت ماده ۱۰۱ قانون مالیات‌های مستقیم برای معافیت مالیاتی از ۱۰ برابر به ۳۰ برابر است.

مدیرکل امور مالیاتی فارس اظهار داشت: بیش از ۵۷ درصد مودیان استان توانسته اند از فرصت تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم بهره‌مند شوند و با سازمان امور مالیاتی به توافق برسند.

وی یادآور شد: بر اساس این تبصره قانونی مودیانی که مالیات سال گذشته آنان بین صفر تا ۲۵ میلیون ریال بود امسال مالیات آن‌ها هیچ افزایشی پیدا نکرد، همچنین مالیات‌های بین ۲۵ میلیون ریال تا ۵۰ میلیون ریال نسبت به مازاد با ۵ درصد افزایش، بین ۵۰ میلیون ریال تا ۱۰۰ میلیون ریال نسبت به مازاد با ۹ درصد افزایش و مالیات‌های بالاتر از ۱۰۰ میلیون ریال نسبت به مازاد با ۱۵ درصد نسبت به مالیات عملکرد سال ۹۶ به عنوان مالیات مقطوع سال ۹۷ محاسبه می‌ شود.
مدیرکل امور مالیاتی فارس با بیان اینکه عمده مزایای تبصره ماده ۱۰۰ قانون مالیات‌های مستقیم شامل گروه سوم مالیاتی می‌شود، ادامه داد: از بالغ بر ۱۴۵ هزار مودی گروه سوم، ۵۷ درصد آن‌ها یعنی ۸۲ هزار و ۲۷۰ مودی از این تبصره بهره‌مند شدند و ۶۳ هزار و ۱۴۴ مودی بدون توجه به فرصت توافق نسبت به تسلیم اظهارنامه اقدام کردند که پرونده این افراد باید طی فرآیندی مورد بررسی قرار گرفته و مالیات آن‌ها تشخیص داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار